Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Hallå alla bukefalare! Tänkte höra ifall det är någon här som studerat hästens beteende i hagen när man stället in ett nytt föremål som...
Svar
7
· Visningar
1 036
Senast: pompelina
·
Träning Idag skulle min lillkille verkas. Han går på bete och i stället för min ordinare hovslagare så skulle vi använda den som dom brukar ha i... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
7 072
Träning Hej! Kan någon berätta grunderna i tömkörning för mig? Jag har aldrig tömkört en häst men har hört att det ska vara väldigt bra för...
Svar
14
· Visningar
2 549
Senast: Zandrah
·
T
Träning Snart ger jag upp!! Har en unghäst som vi lasttränat i över ett år, köpt ny transport (bred, hög och ljus), provat allt känns det som...
Svar
17
· Visningar
1 613
Senast: catta_84
·
Träning För mig är målet att hästen ska jobba ordentligt med sina bakben, vara avslappnad och tillfreds med ryttaren och jobba bra med ryggen...
Svar
16
· Visningar
1 201
Senast: FUNNY
·
C
Träning Min unghäst har dragit iväg med mig en gång förut och då hoppade jag av i farten vilket fick honom så förbyllad/förskräckt att han... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 534
Senast: crazy horse
·
Träning Ja en knäpp fråga men jag satt och funderade lite.. Säg att det är fyra hästar i en hage och ingen av dem kan stå själv i hagen (blir... 2
Svar
27
· Visningar
1 856
Senast: Nessan
·
C
Träning Ska åka iväg med min häst & vi kommer att åka tidigt på morgonen & kommer därför att lasta honom i mörker. Egentligen kanske det inte är...
Svar
9
· Visningar
1 450
Senast: Streiff
·
L
Träning Har en ungponny som är fyra, köpte han i september förra året. Sen dess har vi tömkört flera ggr i veckan, varit ute och gått, löshoppat...
Svar
15
· Visningar
1 946
Senast: Gazzan
·
T
Träning Jag ska provrida en häst i helgen som jag eventuellt ska bli medryttare på. Nu undrar jag: Om jag ber ägaren att rida en stund först...
Svar
6
· Visningar
800
Senast: Tina110
·
O
Träning Mitt vbl passar hela tiden när vi försöker trava. Någon som har något tips på vad jag ska göra för att få honom att trava? :confused...
Svar
10
· Visningar
953
Senast: ridtravare
·
P
Träning Vad gör man som ryttare fel då hästen hela tiden kastar sig utåt? Var på ridlektion idag och red en häst jag aldrig ridit förr. Då jag...
Svar
1
· Visningar
729
Senast: Oliven
·
W
Träning Hej! Jag är 12 år och har hållit på med hästar så länge jag kan minnas. Alltså har jag alltid haft hästar i min närhet. Jag har problem...
Svar
5
· Visningar
999
Senast: wonderbaunbabe
·
S
Träning Om man skrittar ett väldigt långt tag behöver man då trava fram eller kan man galoppera direkt? red med en idag som skrittade fram i ca...
Svar
12
· Visningar
958
Senast: sweet_dreams
·
F
Träning Hej! Nu har jag fått hem min nya häst :) Det är ett kallblod som är 5 år. Inte startad med tränad för trav. Så nu när vi är ute för...
Svar
8
· Visningar
900
Senast: ForinVira
·
L
Träning Har ett stort problem med min ridtravare, han vill inte alls slappna av varken när jag rider, leder, longerar eller på annat sätt...
Svar
10
· Visningar
1 023
Senast: Lindhild
·
E
Träning Hej. Min häst har aldrig vart kittlig eller känslig vid manken. Idag när jag kom ut till stallet, så skulle jag bara ut å skritta en...
Svar
7
· Visningar
2 495
Senast: sweep
·
Y
Träning Hej Moderator kan du vara snäll och flytta tråden om den ligger fel ;) Jag brukar rida med handhäst vilket är superkul, det är mkt...
Svar
3
· Visningar
746
Senast: Yoshi
·
E
Träning Min ponny har boxvila i 10 dagar nu och hon är så uttråkad! Någon som har nåt tips på hur man kan sysselsätta dom lite i boxen? Till...
Svar
6
· Visningar
1 055
Senast: FUNNY
·
Ridning Är "cavesson" detsamma som kapson? Sitter med "Maneige royal" som äntligen kommit med posten..:) rätt roligt med uppsatsskrivandet för...
Svar
9
· Visningar
1 410
Senast: angloluso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Uppdateringstråd 31