Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Det är såhär, att jag har en häst, som inte har trivts så mycket där han bodde innan, vi va två ägare och ja han kunde helt enkelt inte...
Svar
1
· Visningar
668
Senast: chilla
·
S
Träning Vad jag blir trött på min ponny igår när jag skulle ta ut honom i hagen vill han absolut inte gå. Han gör så i bland och det är så...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: Dingelass
·
P
Träning Alltid då det regnat och ridbanan är lite våt och jag ska rida min häst där är det precis som om hon ska ha svårt att gå. Det känns...
Svar
2
· Visningar
1 056
Senast: sosk
·
Träning Min kompis fick hem sitt nyinköpta föl förra veckan. Fram tills nu har det inte varit några problem. Han är social i hagen och snäll att...
Svar
9
· Visningar
988
E
Träning Varför måste man ha "rätt sittben" när man rider lätt egentligen? För att avlasta hästens ena sida växelvis, för att hjälpa hästen att...
Svar
3
· Visningar
800
Senast: Mariika
·
Träning Jag brukar alltid löshoppa mina hästar i ridhuset pga säkerhetssjäl och att jag alltid haft tillgång till ridhhus. Men så ville en som...
Svar
6
· Visningar
1 355
Senast: mackan
·
Träning I helgen dammade jag av min gamla traktor (=avelsto som mest gått och drällt i hagen i 3 år och passat föl), jag hade nämligen anmält...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: Nessan
·
Svar
31
· Visningar
5 804
Senast: cristobal
·
N
Träning Jag håller på att bli tokig.. känner inte igen min häst längre.. har haft henne i snart 3 år och aldrig haft några problem, flyttade...
Svar
8
· Visningar
980
Senast: Fnytt
·
J
Träning Den här frågan låter kanske knäpp men frågar man inget får man ju inte veta nått:idea: Iaf när man longerar hästen ska man "slå" med...
Svar
10
· Visningar
1 156
Senast: Paxido
·
L
Träning hej jag har ridit i ca 2-3 år. Tycker ni att jag kan ha en medryttarhäst ca 1-2 dar i veckan. Jag kan hämta i hagen, släppa ut i hagen...
Svar
5
· Visningar
836
Senast: buschiq
·
Träning Funderar på hur man kan hantera en tittig häst på ett bra sätt? Är det bäst tror ni att jämnt försöka låta den stanna och titta på allt...
Svar
10
· Visningar
1 936
Senast: trams
·
K
Träning rätta mej om jag har fel. i dnna tråden kan man bara skriva lite tips :angel: när jag rider in hästar rider jag ut i 5 minuter...
Svar
12
· Visningar
1 263
Senast: mårran
·
Träning Är det någon som har/brukar cykla med hästen? Min mamma testade det med in häst, såg riktigt skojigt ut, och nu har jag provat själv...
Svar
11
· Visningar
1 613
Senast: aiquen
·
Träning Det måste väl vara Ok att ha repgrimman på i transporten?? kan väl inte vara sämre än en vanlig nylongrimma? Nu när jag börjat använda...
2
Svar
21
· Visningar
2 380
Senast: MamaMoo
·
Träning Min häst verkar bli extremt uttråkad av PNH-träning. Det är inte bara att han är sur för ajg "tagit kommandot", det stadiet kom vi förbi...
Svar
12
· Visningar
1 038
Senast: sthu
·
Träning Vet inte om jag lagt det här riktigt rätt nu. Är så här att jag har en 3 åring under inridning. Rider honom ca 3 ggr i veckan...
Svar
5
· Visningar
939
Senast: LaMaya
·
A
Träning Har ett svagt minne av att det fanns någon förening som tog hand om misskötta hästar och lämnade vidare dem på foder. Tror att man inte...
Svar
3
· Visningar
1 074
Senast: Nessan
·
G
Träning Hej. Har problem med en ponny som kickar.Vi har haft henne sen juni -06. hon kickar så fort min pojk ska öka tempot på henne.det går...
Svar
4
· Visningar
820
Senast: manina
·
Träning Är det bara jag är har fritidsridning blivit ganska segt på sistone? Det är ofta väldigt få svar i trådarna och många trådar är ju fler...
Svar
8
· Visningar
872
Senast: Septicemia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp