Knäpp fråga.

Sv: Knäpp fråga.

tagit in dom en och en ..på tiden att dom vänjer sig att vara ensamma..hur gör ni om bara en ska ridas??
 
Sv: Knäpp fråga.

Ja, destilerat vatten är en isolator men uppblandat vatten leder ström :eek: (jag fick bittert erfara det idag).

destvatten leder också ström. varför har man annars det i batterier??

vattnets autoprotolys gör att det även i destvatten finns joner, dock finns lika många av varje sort (+ och -) så summan blir +-0.
 
Sv: Knäpp fråga.

Hahaha, börja brinna :rofl: Men däremot så har jag hört att om det är blött i marken så kan hästen få en stöt. Och om en fågel sätter sig på tråden kan den också få en stöt när den är förbinden med marken.


ja eftersom vatten leder ström kan hästen få en stöt om den har det blött om fötterna. flyger du o slickar på en eltråd känner du inget eftersom du inte har kontakt med något som gjordar. sätter du däremot ner fötterna på marken då är det nog inte så skönt...

;)
 
Sv: Knäpp fråga.

förra stallet jag stod i hade vi så i en del hagar och vi var tvungen att korsa en ganska trafikerad väg. vi försökte ta in dem två och två så de kunde lugna varandra. hellre hantera två lugna än en hysterisk.
 
Sv: Knäpp fråga.

destvatten leder också ström. varför har man annars det i batterier??

vattnets autoprotolys gör att det även i destvatten finns joner, dock finns lika många av varje sort (+ och -) så summan blir +-0.
Hm min mamma som är fysiklärare sa att det inte ledde ström. haha
 
Sv: Knäpp fråga.

ja eftersom vatten leder ström kan hästen få en stöt om den har det blött om fötterna. flyger du o slickar på en eltråd känner du inget eftersom du inte har kontakt med något som gjordar. sätter du däremot ner fötterna på marken då är det nog inte så skönt...

;)

Funkar det med gummistövlar också?:angel: Kanske dum fråga, men om man står på marken med gummistövlar, isolerar gummit då så att man inte får stöt om man tar i tråden, eller jordar det i alla fall?
 

Liknande trådar

R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 299
Senast: Raderad medlem 149524
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
12 261
Senast: MML
·
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 654
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp