styra hästen

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare peroseng
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 729
P

peroseng

Vad gör man som ryttare fel då hästen hela tiden kastar sig utåt? Var på ridlektion idag och red en häst jag aldrig ridit förr. Då jag red på volt ville den hela tiden dra sig utåt mot spåret. Vad gjorde jag fel?:crazy:

Sv: styra hästen

En del hästar skjuter ut yttr bogen för att det inte ska bli lika jobbigt, då "dras dom utåt". Har ridit en häst som var expert på det. Om hästen är känslig brukar det räcka med att dra tillbaka sin inner axel lite och fram den bakre, ibland kan man behöva lägga till ytterskänkeln.

Liknande trådar

Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 050
Senast: TinyWiny
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 247
Senast: Edla
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 122
Senast: Claraclara
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
680

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka