Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning hur ofta longerar ni era hästar? har hör dom som tycker att det sliter för mkt på hästen vad tycker ni?
2
Svar
31
· Visningar
1 904
Senast: Zuzzi
·
K
Träning Jag har nu börjat ha mina hästar på lösdrift. Jag har en nordsvensk, ett varmblod och en shettis. Nordsvensken och Shettisen har båda...
Svar
12
· Visningar
1 206
Senast: Kottis
·
Träning Det är så himla svårt på den hästen jag rider nu! Stutsar som en studsboll i stort sett :crazy: . ska rida för en "barock" instruktör...
Svar
16
· Visningar
1 398
Senast: bigganl
·
Träning Lyckades på egen hand transportera min häst i snön till simhalle i Fjärås. Bara det alltså! :bow: Kände att jag kunde klara av vad som...
2
Svar
31
· Visningar
3 248
Senast: Koppen
·
L
Träning hur ofta rider ni eran häst och hur långt är varje ridpass? jobbar ni på något sett hästen från marken? skulle vilja ha ett alternativ...
Svar
18
· Visningar
1 206
Senast: Thora
·
Träning Jag ställde frågan i trådnamnet. Har ni det? Jag är så inriktad på att få en sån toppen relation med min arabflicka, satsar hellre på...
2
Svar
38
· Visningar
2 271
Senast: Tibra
·
Träning Tycker det känns som en bra vana att få hästen att svara på tygeln innan jag sitter upp. Men nu rider jag en häst som inte fattar vad...
Svar
9
· Visningar
1 037
Senast: cristobal
·
E
Träning Jag har ett ardennerföl som är 2,5 månader gammalt. Hon växer så det knakar! Jag har låtit henne gå brevid mamma när jag ridit henne...
Svar
2
· Visningar
1 613
Senast: annkristina
·
G
Träning hjälp. har en ponny som kickar för allt just nu.har haft henne sen juni .:bump: jag behöver hjlp vad är fel med henne.i somras var det...
Svar
7
· Visningar
958
Senast: Lollipop
·
Y
Träning Jag har nyligen förstört allt som alltid har varit så bra förmodligen för att det precis varit så lättt. I och med att min häst...
Svar
15
· Visningar
1 246
Senast: LitenGnista
·
Träning Jag skulle behöva hjälp. (Och det här blev visst jättelångt - förlåt!) För några månader sedan fick vi en hop hästar till stallet...
2
Svar
20
· Visningar
2 182
Senast: Husmusen
·
B
Träning När jag ska göra mellantrav så spänner jag mig och tappar stigbyglarna. Har ni tips på hur jag ska få rätsida på detta.
Svar
1
· Visningar
773
Senast: Waco
·
S
Träning Hej har ett fullblod som jag haft ett tag,ca ett år hon är sju i år och inte specielltt hanterad innan jag köpte henne , vet igentligen...
Svar
13
· Visningar
1 439
Senast: diartistakasha
·
A
Träning hej, Tänkt höra ifall någon här har lite bra tips till mig. Har ingen aning om ifall denna tråden kommit rätt men ;) Det är så...
2
Svar
24
· Visningar
2 396
Senast: Anna78
·
I
Träning ...men jag undrar lite om hur man tränar en häst till att gå på tygeln. Nu är det så att det var väldigt länge sen jag red fram tills nu...
Svar
15
· Visningar
1 304
Senast: Madick
·
S
Träning Har ett litet sto som är väldigt stel i sidorna och kan knappt gå på en volt ordentligt .. Hur ska jag få henne mer "böjlig" ? Hon...
Svar
8
· Visningar
959
Senast: Terja
·
E
  • Låst
Träning Jag har bestämt mig för att sälja min arab tjej, då vi inte funkar i hopa, jag är en kallblods människa, trivs bäst med dem! Så nu har...
Svar
1
· Visningar
738
Senast: IngelaH
·
W
Träning Ibland när jag läser trådar här på Buke så står det "ledarstoet", "ledarvalacken", "ranghög", "ranglåg" osv....Jag undrar ibland över...
2
Svar
23
· Visningar
5 087
Senast: Thesen
·
Träning "min" häst har nu på senare tid börjat att kasta med huvudet och rycka åt sig tyglarna i skritten. Det är som han bara hela tiden vill...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 320
J
Träning hur viktigt är det tycker du att föl ska få ha "lekkamrater" alltså föl i deras egen ålder..? Mitt föl går med mina andra hästar, som...
Svar
9
· Visningar
853
Senast: -jossan-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp