Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning fick just en bok av en vän Friskare häst med punktmassage,stretching och psykiskt träning av Chris Olsson kikade igenom boken...
Svar
3
· Visningar
675
Senast: Rouise
·
Träning Köpte min första häst för 4 månader sedan, ett varmblodssto på 12 år. Hon är väldigt lugn och reagerar inte på något speciellt, UTOM på...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: Tina110
·
H
Träning Imorrn ska jag på ridlektion och rider då en häst som jag inte blir riktigt klok på:angel: Han lyssnar inte på de framåtdrivande...
Svar
11
· Visningar
1 026
Senast: Whirlie
·
H
Träning Vad tror ni om detta... När jag är ute och rider händer det ibland att min häst inte vill gå förbi vissa "farliga saker". Då vänder hon...
Svar
3
· Visningar
842
Senast: Hanna_S
·
C
Träning Jag har ett problem!! När jag rider ut så bara sådär på en sekund ska han gå på tvären och sticka iväg. och när jag hoppar så när jag...
Svar
6
· Visningar
974
Senast: coolpella
·
Träning Nu kommer jag med en smått dum fråga (endligt min mening). Men hur gör man för att inte tappa stigbyglarna. I galoppen tappar jag dom...
Svar
6
· Visningar
1 473
Senast: Hobbyryttare
·
S
Träning Hej Jag har för första gången i mitt liv råkat ut för en situation som jag inte vet hur jag ska lösa. Jag köpte en 5-åring för 2...
Svar
8
· Visningar
994
Senast: Stisse
·
M
Träning Har nyligen köpt en häst som inte tycker att det är speciellt roligt att tränas på ridbanan. Hon kan en hel del dressyr men tappar...
Svar
9
· Visningar
3 588
Senast: Dudes Hollywood Star
·
L
Träning I går åkte jag av, igen. Två veckor sedan sist, det var oxå en söndag.. Iaf var vi ute i går o red. Jag har en varmblodsvalack på...
Svar
16
· Visningar
1 353
B
Träning Hoppsan, texten kom bort i förra inlägget..... Nytt försök... Skulle rida ut med en kompis idag, hon skulle rida ett av mina ston...
Svar
10
· Visningar
2 027
Senast: jarnroos
·
L
Träning Det är såhär, att jag har en häst, som inte har trivts så mycket där han bodde innan, vi va två ägare och ja han kunde helt enkelt inte...
Svar
1
· Visningar
680
Senast: chilla
·
S
Träning Vad jag blir trött på min ponny igår när jag skulle ta ut honom i hagen vill han absolut inte gå. Han gör så i bland och det är så...
Svar
1
· Visningar
688
Senast: Dingelass
·
P
Träning Alltid då det regnat och ridbanan är lite våt och jag ska rida min häst där är det precis som om hon ska ha svårt att gå. Det känns...
Svar
2
· Visningar
1 066
Senast: sosk
·
Träning Min kompis fick hem sitt nyinköpta föl förra veckan. Fram tills nu har det inte varit några problem. Han är social i hagen och snäll att...
Svar
9
· Visningar
1 022
E
Träning Varför måste man ha "rätt sittben" när man rider lätt egentligen? För att avlasta hästens ena sida växelvis, för att hjälpa hästen att...
Svar
3
· Visningar
813
Senast: Mariika
·
Träning Jag brukar alltid löshoppa mina hästar i ridhuset pga säkerhetssjäl och att jag alltid haft tillgång till ridhhus. Men så ville en som...
Svar
6
· Visningar
1 377
Senast: mackan
·
Träning I helgen dammade jag av min gamla traktor (=avelsto som mest gått och drällt i hagen i 3 år och passat föl), jag hade nämligen anmält...
Svar
3
· Visningar
803
Senast: Nessan
·
Svar
31
· Visningar
6 002
Senast: cristobal
·
N
Träning Jag håller på att bli tokig.. känner inte igen min häst längre.. har haft henne i snart 3 år och aldrig haft några problem, flyttade...
Svar
8
· Visningar
1 003
Senast: Fnytt
·
J
Träning Den här frågan låter kanske knäpp men frågar man inget får man ju inte veta nått:idea: Iaf när man longerar hästen ska man "slå" med...
Svar
10
· Visningar
1 188
Senast: Paxido
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka