Tung ridbana

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare peroseng
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 066
P

peroseng

Alltid då det regnat och ridbanan är lite våt och jag ska rida min häst där är det precis som om hon ska ha svårt att gå. Det känns speciellt då jag galopperar det känns nästan som att hon står på stället och galopperar, galoppen är inte rund och det känns allmänt hackigt. Kan det vara så att hon inte orkar gå fram ordentligt på tyngre underlag. Är det någon annan som upplevt samma sak?!
Då ridbanan är torr är det inga problem.

Sv: Tung ridbana

det är jobbigt för dom att gå när det är blött tungt underlag.. det är ju jobbigt själv att gå på det.

Sv: Tung ridbana

Hej

Jo det är väldigt jobbigt för hästarna att jobba i tungt och sörjigt underlag. Tänk på att det inte är det mest optimala för senorna på hästen med "djupt" underlag så var där med måtta de dagarna det är så :-)

Tjingeling

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
289
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 890
Senast: lirco11
·
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 700
Senast: hastflicka
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
634
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kastrering av tik - erfarenheter?