Hjälptyglar på unghäst

Sv: Hjälptyglar på unghäst

Ok, då förstår jag bättre! Det låter som en sund inställning :)
 
Sv: Hjälptyglar på unghäst

ge honom fler pauser om han blir trött. Skritta några minuter på långa tyglar då och då. Plocka upp, jobba lite och skritta.

Han är som du säger liten och ska enligt min åsikt få se nu att ridning och arbete är kul! Han ska få känna att han kan, vill och orkar. Bygg upp hans motivation till arbete och stärk hans självförtroende. Samtidigt byggs hans kropp och styrka upp i takt med att han lär sig.
 
Sv: Hjälptyglar på unghäst

Jag håller med en hel del som skrivit.

Jag har aldrig använt hjälptyglar på mina unghästar, för det är bättre att de lär sig att arbeta rätt från början.

Ta och samla hästen och sen släpp efter på tyglarna i intervaller så att den inte bara är upptryckt med halsen och inte orkar bjuda på.
 
Sv: Hjälptyglar på unghäst

Okej tack för alla svar!
Har fått många bra svar...
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 689
Senast: Anonymisten
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 940
Senast: Buzzter
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 842
Senast: Tofs
·
Hästvård Min häst som jag har haft i många år och som normalt är en lugn och trygg individ har uppvisat några konstiga beteenden från och till...
Svar
14
· Visningar
2 903
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp