inte glad på min hovis!!!

Sv: inte glad på min hovis!!!

ja, nästa gång det blir dags så tar jag en annan hovslagare:idea:
tack för alla svar:)
 
Sv: inte glad på min hovis!!!

Jag hade jagat ut hovslagaren med sopkvasten i högsta hugg, bokstavligt talat. Men förstår att det kanske inte är så lätt. Har världens bästa hovslagare nu och jag bara älskar honom! (precis som alla andra) Byter aldrig!
 
Sv: inte glad på min hovis!!!

Jag skulle tycka det vara så pinsamt om mina hästar inte skulle stå stilla när hovisen kommer, då det är mitt jobb att se till att mina hästar beter sig på ett bra sätt.

Funderade ett tag på att bli hovslagare och då ringde jag en och frågade om jag kunde följa med och se hur det är, men efter tre dagar hade jag funderat klart och det blev nej jag kommer alldrig att bli hovis då många av hästarna inte var så trevliga att sko (hänger på hovis, står och smårycker men två var riktigt vidriga) men om man lynsade på ägarna var alla hästar små änglar.

Kram
 
Sv: inte glad på min hovis!!!

varför skulle det vara pinsamt?:confused: ..
visst kan jag förstå att man skäms om man har en häst som INTE e unghäst och inte har en bakgrund som kan vara men till problemen, utan bara e ouppfostrad.. men jag håller med att om hästen är förjävlig så får hovis gärna säga till, MEN INTE med 10 slag i baken, eftersom att pålle blev rädd och såfort som hovis sedan närmade sej så flyttade han på sej direkt och när han då gjorde det så blev hon ännu argare:eek:
hästen förövrigt e inte så känslig utan man kan säga till honom räjelt utan att han har betett sej så här innan. har bara slutat med det dåliga beteendet.
 

Liknande trådar

G
Hästvård okej, ska försöka göra det hela förståeligt, för jag behöver verkligen åsikter, ideer, erfarenheter och minsta lilla halmstrå att gripa...
2
Svar
23
· Visningar
4 211
Senast: devere
·
Hästvård Är så less och matt nu... Min pålle behöver skor fram,men det är helt omöjligt för hovisarna att komma hit.. Alltid händer det nått...
Svar
2
· Visningar
808
Senast: Fibusen
·
E
Hästmänniskan Detta kommer bli ett lååångt inlägg... jag måste få skriva av mig.. kanske finns det någon som kan känna igen sig lite. Även om jag ännu...
2
Svar
24
· Visningar
3 589
Senast: ellan84
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 863

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp