Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag skulle behöva hjälp. (Och det här blev visst jättelångt - förlåt!) För några månader sedan fick vi en hop hästar till stallet... 2
Svar
20
· Visningar
2 242
Senast: Husmusen
·
B
Träning När jag ska göra mellantrav så spänner jag mig och tappar stigbyglarna. Har ni tips på hur jag ska få rätsida på detta.
Svar
1
· Visningar
781
Senast: Waco
·
S
Träning Hej har ett fullblod som jag haft ett tag,ca ett år hon är sju i år och inte specielltt hanterad innan jag köpte henne , vet igentligen...
Svar
13
· Visningar
1 478
Senast: diartistakasha
·
A
Träning hej, Tänkt höra ifall någon här har lite bra tips till mig. Har ingen aning om ifall denna tråden kommit rätt men ;) Det är så... 2
Svar
24
· Visningar
2 465
Senast: Anna78
·
I
Träning ...men jag undrar lite om hur man tränar en häst till att gå på tygeln. Nu är det så att det var väldigt länge sen jag red fram tills nu...
Svar
15
· Visningar
1 348
Senast: Madick
·
S
Träning Har ett litet sto som är väldigt stel i sidorna och kan knappt gå på en volt ordentligt .. Hur ska jag få henne mer "böjlig" ? Hon...
Svar
8
· Visningar
981
Senast: Terja
·
E
  • Låst
Träning Jag har bestämt mig för att sälja min arab tjej, då vi inte funkar i hopa, jag är en kallblods människa, trivs bäst med dem! Så nu har...
Svar
1
· Visningar
751
Senast: IngelaH
·
W
Träning Ibland när jag läser trådar här på Buke så står det "ledarstoet", "ledarvalacken", "ranghög", "ranglåg" osv....Jag undrar ibland över... 2
Svar
23
· Visningar
5 197
Senast: Thesen
·
Träning "min" häst har nu på senare tid börjat att kasta med huvudet och rycka åt sig tyglarna i skritten. Det är som han bara hela tiden vill... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 508
J
Träning hur viktigt är det tycker du att föl ska få ha "lekkamrater" alltså föl i deras egen ålder..? Mitt föl går med mina andra hästar, som...
Svar
9
· Visningar
876
Senast: -jossan-
·
T
Träning Är det sant att man ska rida in en frieser vid 4års ålder??... (som någon att sagt till mig) Om i så fall varför är denna regel...
Svar
10
· Visningar
4 522
Senast: Hillabilly
·
Y
Träning Jag har ett problem skulle villja lära mig att lasta och lasta ut min häst själv och inte behöva ha med mig en medhjälpar jämt, det är... 2
Svar
23
· Visningar
2 170
Senast: mårran
·
Y
Träning Jag undrar om vem av oss som ska skicka in passet vid ägarbyte jag eller säljaren? Dom sa att dom inte hade papper om ägarbyte och...
Svar
5
· Visningar
1 286
Senast: hästhandlarjävel
·
Träning Jag longerar min arab pojke på 4 år, och det går numera jättebra! Men han har svårt att förstå när jag vill att han ska trava, vilket...
Svar
3
· Visningar
934
Senast: Lycanthrope
·
L
Träning Jag skulle behöva hjälp med ett schema eller liknande när jag nu ska börja hoppa in min sköthäst(f.d travare)på 8 år. Jag började sköta...
Svar
2
· Visningar
852
Senast: Mariika
·
Träning Har det någon större betydelse om en föl-unghäst inte går med någon/några jämnåriga hästar? kan de må dåligt? lägga till sig vissa...
Svar
12
· Visningar
1 293
Senast: åke
·
Träning Kanska ska ligga på NH? När jag är ute och rider så kan mitt sto bara tvärstanna och frysa fast. Driver jag på henne backar hon och...
Svar
2
· Visningar
793
Senast: jerseyko
·
T
Träning Det är så att jag rider en Fjording/ardenner , hon är bara 5 år så det kanske förklarar en hel del. Men nu är det så att på senaste...
Svar
5
· Visningar
999
Senast: Septicemia
·
L
Träning är det någon soom är med om att er häst ibland stressar upp sig och blir mer och mer rädd min foderhäst kan göra det vissa dagar när jag...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: Septicemia
·
K
  • Låst
Träning Hur ska man få en före detta travare att ta långsammare o kortare trav på ridbanan när man travar på volter o dylikt?? Och hur lär man...
Svar
5
· Visningar
1 158
Senast: ramada
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka