Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Hej, jo det är så att jag har en ganska stoor fråga :crazy: . Jag skulle gärna vilja ha en häst, och jag tror (är nästan 100% säker) att...
Svar
12
· Visningar
1 409
Senast: Rouise
·
Träning ska börja med körgjord på min 1 ½ åring nu,men vet inte hur jag ska göra för att det ska bli på bästa sätt..:confused: han är lugn...
Svar
2
· Visningar
581
Senast: Fibusen
·
Träning Hej! Känner en häst osm är helt hopplös att leda till hagen, han går ut genom boxdörren, sen drar han järnet ut till hagen och...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 820
Senast: Athos
·
A
Träning Jag ska rida en häst som förut har blivit riden på väldigt skarpa bett då ägaren säger att hon inte kan kontrolera honom på "vanliga...
Svar
17
· Visningar
1 037
Senast: Coffeaclub
·
H
Träning Hualigen! Jag var och hälsade på på min gamla ridskola i förrgår och satte mig en stund i ridhuset och tittade på en av ridgrupperna...
Svar
15
· Visningar
1 441
Senast: Pellan
·
Z
Träning Tävlade i hoppnign för första gången i fredags en 30 cm klass, hadde bara en kvart på mig att värma så det blev lite skritt, trav, en...
Svar
3
· Visningar
833
Senast: pinky
·
Träning Hur ställer ni er till hjälptyglar? Och Varför använder ryttare hjälptyglar? Är det en kompensation för okunskap? Hästen är...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 023
Senast: Cilla
·
F
Träning Många kör juh in sina hästar innan dom rids in men hur är det att köra in ett åttaårig fjording som blev inriden vid tre? Någon som har...
Svar
9
· Visningar
945
Senast: SmizzSpeedy
·
B
  • Låst
Träning Hej ;) Det är så här att jag har en norditravare på 11 år som jag nu skolar om till ridhäst med hjälp av tränare och såklart MAMMA...
Svar
3
· Visningar
735
Senast: ridtravare
·
P
Träning Hej Ville bara berätta att min knäppa foderhäst inte är så knäpp längre; första gången gick det inte att klippa henne (jo, i o f s - om...
Svar
6
· Visningar
809
Senast: pialotta
·
P
Träning Ni som har skrittmaskin. Hur ofta använder ni den? Och hur gamla bör hästarna vara första ggn? Någon som har erfarenhet. OCH STOPP- ni...
Svar
1
· Visningar
854
Senast: _Peplis_
·
Träning Jag äger en häst som maskar när han inte vill arbeta i dressyren. Han segar sig fram och tycker det är pest när man börjar ställa krav...
Svar
16
· Visningar
1 387
Senast: Sammet
·
F
Träning Ville bara berätta att jag och min ponny har börjat träna lite NH. Det var första ggn idag och det gick kanon. Jag testade att slänga...
Svar
2
· Visningar
671
Senast: Fellow04
·
S
Träning Jag har börjat rida igen, det var några år sen sist och det är några saker jag helt har glömt bort så förklaringar (pedagogiska) skulle...
Svar
2
· Visningar
828
Senast: hellas
·
Träning Red ut på mitt sto idag för att öva lite galoppfattningar, red på vanligt tredelat bett. Hon gick hyfsat bra i skritt och trav men så...
2
Svar
25
· Visningar
2 018
Senast: Elma_vip
·
Träning så i går fick min kompis hänga på min darling för första gången .. det gick kanon... han va hur snäll som helst ... min sambo tog...
Svar
11
· Visningar
1 142
Senast: Mitrolle
·
S
Träning Hejsan! Jag rider en arab och använder ett tredelat bett på honom...jag har haft honom i lite mer än ett år och detta är det enda...
Svar
13
· Visningar
1 152
Senast: lektra
·
E
Träning Jag har haft en mycket intressant mailkonversation med en 14-åring som bor i Gbg. Hon tycker det är fel att man ska betala för att...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
11 509
Senast: mimmi_t
·
Träning Har just varit ute och ridit och återigen råkat ut för galna bilister som vägrar sakta ner... Nu SKA jag skriva en insändare i vår...
Svar
12
· Visningar
1 064
Senast: goldfish
·
D
Träning Vad brukar ni göra för markövingar? Beskriv gärna hur man gör dom.:rofl:
Svar
13
· Visningar
6 865
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp