Bockig häst.

Sv: Bockig häst.

Det har gått bra, än så länge. Skall köra över henne till min tränare idag så hon kan hjälpa till vid igångsättningen, vill att det skall bli så bra som möjligt. Återbesök om några veckor, skall då manipulera ryggen på henne, det är där huvudproblemet sitter. Men prognosen är god och hon är lika pigg o glad som vanligt i nuläget!

Men hur går det med trådskaparens häst!?!?!?
 
Sv: Bockig häst.

Jodå det kan nog vara så. Jag är bara lite inskränkt och kanske inte lika modig som andra, vet inte om det har med åldern att göra, eller (lite i alla fall) att jag sett på nära håll vad som kan hända om man skadar tex tredje kotan i sin rygg och blir sittande i rullstol redan som 22-åring.
Förlåt att jag uttryckte mig så klumpigt!
 
Sv: Bockig häst.

Det har gått bra, än så länge. Skall köra över henne till min tränare idag så hon kan hjälpa till vid igångsättningen, vill att det skall bli så bra som möjligt. Återbesök om några veckor, skall då manipulera ryggen på henne, det är där huvudproblemet sitter. Men prognosen är god och hon är lika pigg o glad som vanligt i nuläget!

Men hur går det med trådskaparens häst!?!?!?

Jo nu går det bra.
Han bockar inte med mig längre men någon annan kan inte rida honom och kräva.
Det jag kanske glömde säga, Det är ingen storhäst som brukar tränas det här, utan en ponny som går ridläger på sommrarna och har blivit uthyrd till barn innan, Men det utesluter absolut inte att han har ont utanjag ska givetvis kolla upp honom.
 
Sv: Bockig häst.

Får jag fråga varför du tar en häst på foder för att "rida till" den?
Du får ju betala uppstallning och foder själv och framförallt får du inget betalt för ditt arbete med att "rida till" hästen.
 
Sv: Bockig häst.

Får jag fråga varför du tar en häst på foder för att "rida till" den?
Du får ju betala uppstallning och foder själv och framförallt får du inget betalt för ditt arbete med att "rida till" hästen.

jadu, det är det många som frågar =p
Jag älskar att rida hästar som är lite egna och gillar lite mer utmaningar.
Sedan är han verkligen en jättefin häst.
När han vill kan han gå i en underbar form och kan nog ridas till och bli en duktig dressyrhäst.
Han är en riktig hoppare med :) (När han vill).
Jättefin teknik :)
Har bild på honom när han löshoppas med vet inte riktigt hur man lägger upp här..
Finns möjlighet att köpa loss honom med.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 599
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 961
Senast: Wille
·
Träning Hej, jag har lite problem med en häst jag rider. Han sparkar bakut och stegrar och bockar en hel del (minst en gång per varv). Vi...
2
Svar
30
· Visningar
4 151
Senast: Roheryn
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp