Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning Vill se massor med bilder och filmer på era 03:or i träning. Igår filmade vi en lite snutt när jag galopperade på min 03:a. vill se...
Svar
11
· Visningar
1 394
Senast: rocki
·
E
Träning köpte ett sto för 2 månader sedan då allt kändes jätte bra men nu har hon ju kommit på att man kan börja testa mig lite o det har jag...
Svar
7
· Visningar
916
Senast: emmaolsson
·
O
Träning Jag skriver åt en kompis... Hennes häst har börjat dra iväg med henne nu den senaste tiden. Hon rider på vanligt tredelat bett och...
Svar
17
· Visningar
1 276
Senast: catya
·
K
Träning Det låter säkert rätt konstigt, men mitt lilla fullblod måste ha något slags problem med sitt "sociala liv"... Han går med 3 andra...
2
Svar
33
· Visningar
2 183
Senast: Kakao
·
R
Träning En nyfiken fråga till hugade bukefalister ute i landet: Vad är er erfarenhet av vilka "kompisar" era hästar väljer? Är det så att...
2
Svar
21
· Visningar
1 791
Senast: Egonson
·
L
Träning Hur gör ni för att sakta ner era hästar från galoppen till trav? Mitt korsningssto (u.vbl e.fbl/knabstrupp/fredriksborgare) börjar...
Svar
4
· Visningar
941
Senast: LitenGnista
·
Träning Nu är smekmånaden över för oss och min lilla loppa har börjat testa matte. Skyggar för allt, går knappt fram, tycker det börjar bli...
Svar
5
· Visningar
1 209
Senast: Tuvalisan
·
Träning När är hästen gammal egentligen? Är det vid en viss ålder eller när den börjar bli trött och sliten och få ålderskrämpor. Jag har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 501
Senast: LillaG
·
B
Träning "Min" häst är ranglåg och lite osäker. När honkom till stallet högg hon ofta åt folk och sa man åt henne eller rörde sig oförsiktigt så...
Svar
7
· Visningar
779
T
Träning Hur ska man vänja mitt tyska halvblod vid panlampa hon höll på att explodera idag när jag testade den när jag ledde henne ut i hagen...
Svar
2
· Visningar
989
T
Träning min fjording drar tyglarna ur händerna på mej.. väldigt jobbit:( nån som har nått tips på hur man får honom att sluta? jag har testat...
2
Svar
20
· Visningar
2 725
Senast: cristobal
·
D
Träning Min häst har inte blivit riden så jättemkt på några månader. Mest skrittad lite trav under sommaren lite sporadiskt. Byggde upp han och...
Svar
15
· Visningar
1 236
Senast: cristobal
·
Ridning Vilka hjälper och i vilken ordningsföljd ger man dom när man vill göra sluta från handen? Har även samma fråga vid uppsutten träning? :)
Svar
3
· Visningar
1 031
N
Träning Hejsan! Jag undrar om nån av er har nån erfarenhet av fodervärdar/foderhäst? Jag har lånat ut min häst till ett par som i första hand...
Svar
17
· Visningar
1 161
Senast: jenny82
·
M
Träning Har problem med min nyhemkomna tvååring som inte under några omständigheter låter sig separeras från min vallack i stallet. Nu börjar...
Svar
9
· Visningar
1 674
Senast: My Precious
·
S
Träning Hej Har en häst som helt plötsligt efter sommarbetet blivit förändrad:( När jag rider honom så verkar det som om han är irriterad på...
Svar
15
· Visningar
3 561
Senast: TheJenny
·
P
Träning hej! imon ska jag provrida en häst som vi kanske ska hyra. Har ni några tips därute om hur man ska gå tillväga. SJälvklart ska ja...
Svar
10
· Visningar
2 020
Senast: Got2Be
·
Träning Knäppa knäppa häst. Har en valack som ibland tror att han är hingst (har betäckt innan han kastrerades som unghäst). Har hittills bara...
Svar
14
· Visningar
1 443
Senast: Got2Be
·
Träning har sett att en av våra hästar börjat springa i cirklar i hagen. Först trodde vi det berodde på alla myggor men i morse så var det...
Svar
10
· Visningar
931
Senast: Soffo
·
W
Träning Upptäckte nyligen hur extremt mycket jag spänner mig när jag rider (är nybörjare). Även i skritt på lång tygel märker jag att jag inte...
Svar
3
· Visningar
811
Senast: mandarin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp