När är hästen gammal?

Sv: När är hästen gammal?

Ursäkta att travarna aldrig skrittas innan de börjar trava är väl allmänt känt.
Många tjejer inom ridsporten har praktiserat i travstall, och jag ska inte säga att alla travtränare inte värmer upp (jag har inte träffat alla). Men jag kan säga att jag ALDRIG träffat sett, eller hört talas om någon som värmer upp sina hästar heller.
På med vagnen skritt 10 m sen trav....trav runt, runt banan eller ev, rakbanan.Sen jogga ända fram till stallet, och hästen kommer in och blåser som en blåsbälg.
Men berätta gärna vilka travtränare som skrittar och värmer upp sina hästar innan de börjar trava.
De är ju bara bra reklam för dem.
 
Sv: När är hästen gammal?

Du, det här är ett forum där det är meningen att man ska säga vad man tycker och det gjorde jag. Men du verkar ha feta problem med det?

Och alla hästar e som Gidde Palema då lr?!
JAG SA INTE att det var bättre att låsa in dem i ett skjul å låsa, jag tycker att det är synd och onödigt att man ska behöva skicka dem till slakt för att det är ända utvägen! Och det är fan så mycket lättare å sälja ett halvblod än en travare! Och kolla på halvblodet och jämför med travarn så ser halvblodet sundare ut både som föl och som äldre över lag. Och träningen inom hoppning och dressyr är mycket skonsammare än trav. Om nu travsporten e såå bra som du säger att den e, varför e det en sån skildnad på slaktsiffra då?! Och jämför en hopphäst som e pensionär och en travhäst som e pensionär. Själv vill jag inte ens tänka tanken. Gaffelbandsskadade hästar som skickas till slakt e ju lika vanliga som stela travhästar som skickas till slakt menar du?!

JAG SA HELLER INTE att man inte alls tänker på pengar i ridsporten, jag sa att man gör det där också men inte på långa vägar lika mycket som i travsporten! Och vad gäller den där travtränarn vars häst som blev strypt så är det så annars så varför skulle inte han också vara sån. Jag tävlar fortfarande i ponnytrav men inte med egna hästar och inte lika mycket som tidigare.

Ja det var trist. Grejen e att han e långt ifrån ensam!

JAG SA HELLER INTE att det är så på alla travbanor, men på dom 11 st jag har varit på.
Och på majoriteten av dom 11 travbanorna så står hästarna flera stycken och hänger i jordhagar som är upptrampade och leriga och inte ett ända gräs eller höstrå. Kallar du det normalt hästliv??! Va?! Gidde Palema som har sprungit in flera miljoner kanske inte gör det men fan så många andra, mindre värda hästar gör det.

Vadå beror på? Du e ju korkad. Du sitter och skriver att en avdankad travare är lika lätt att sälja som ett halvblod. Säg då varför travhästen kostar 5 - 10 000 och halvblodet 50 000 +. Tillåt MIG sucka!
 
Sv: När är hästen gammal?

tänker inte sitta här o redogöra vilka travtränare som skrittar o inte skrittar, det har jag inte tid eller ork att göra. kanske är de så att "proffsen" inte bryr sig men de flesta amatörer jag känner skrittar både före o efter. Föresten trodde jag att man INTE fick göra reklam på bukefalos, kanske ngot jag missat???????
 
Sv: När är hästen gammal?

Freja_ skrev:
Du, det här är ett forum där det är meningen att man ska säga vad man tycker och det gjorde jag. Men du verkar ha feta problem med det?

trampat på en öm tå eller vad är problemet? kan du inte diskutera på en MOGEN nivå utan att bli agressiv? har inte påpekat eller sagt till dig att du inte får säga vad du tycker, e inte sån som person. Vill bara diskutera. Men de kanske inte du klarar?

Och alla hästar e som Gidde Palema då lr?!

Verkligen inte! (men om de ändå våre så bra :banana: )

JAG SA INTE att det var bättre att låsa in dem i ett skjul å låsa, jag tycker att det är synd och onödigt att man ska behöva skicka dem till slakt för att det är ända utvägen!

nej, om inte jag minns fel så var de nog jag som sa de. kom på ett bättre sätt då? vad ska man göra? de flesta säljer sina hästar utomlands, de jag känner i alla fall.

Och det är fan så mycket lättare å sälja ett halvblod än en travare! Och kolla på halvblodet och jämför med travarn så ser halvblodet sundare ut både som föl och som äldre över lag.

tänk om man skulle resonera så om människor oxå. sundare? hur ska du kunna se de? eller vad? du kanske pratar med dem. Jag ser ingen skillnad mellan ett travför och ett halvblodsföl (utom extriör) när de kommer ut och leker i hagen. Tycker båda ser friska och sunda ut och förhoppningsvis pigga oxå.

Och träningen inom hoppning och dressyr är mycket skonsammare än trav. Om nu travsporten e såå bra som du säger att den e, varför e det en sån skildnad på slaktsiffra då?!

slaktsiffran har väl inte med det hela att göra??? för den delen så finns det ingen bestämd statestik över slakten av hästar. Okey, travhästar kanske slaktas mer än halvbloden men de behöver knappast betyda att en travare INTE kan bli lika gammal som ett halvblod, för de är det den här tråden handlar om och handlade om innnan du kom med en massa skitsnack om travhästar.

Och jämför en hopphäst som e pensionär och en travhäst som e pensionär. Själv vill jag inte ens tänka tanken. Gaffelbandsskadade hästar som skickas till slakt e ju lika vanliga som stela travhästar som skickas till slakt menar du?!

vet du varför du inte vill tänka tanken?? för du har inga argument. de e klart, en travhästs arbete sliter med än en dressyr/halvblod men är de inte samma sak som med människan. De är skillnad på hur en kontorsarbetare ser ut efter 40 år i branschen om man jämför med en snickare. Tror ändå både gillar deras jobb.

JAG SA HELLER INTE att man inte alls tänker på pengar i ridsporten, jag sa att man gör det där också men inte på långa vägar lika mycket som i travsporten!

kanske för att inom travsporten pratar man om miljoner i veckan.

Och vad gäller den där travtränarn vars häst som blev strypt så är det så annars så varför skulle inte han också vara sån.

fattar inte vad du skrivit?

Jag tävlar fortfarande i ponnytrav men inte med egna hästar och inte lika mycket som tidigare.

jaha? vad har de med saken att göra? jag tävlar oxå ponnytrav, men inte med mina egna. Kör och rider åt andra. O varför håller du på med ponnytrav om nu travsporten är sååååååå hemsk? men jag antar att du skrittar de ponnyer du kör minst 10 minuter innan du kör på banan? och du duschar väl inte dem efteråt om de är minus? eller kör på dammiga banor?

Ja det var trist. Grejen e att han e långt ifrån ensam!

what? fattar inget. vem är inte ensam?

JAG SA HELLER INTE att det är så på alla travbanor, men på dom 11 st jag har varit på.
Och på majoriteten av dom 11 travbanorna så står hästarna flera stycken och hänger i jordhagar som är upptrampade och leriga och inte ett ända gräs eller höstrå. Kallar du det normalt hästliv??! Va?!

de får ju åtminstonde komam ut i en hage och göra lite som de själva vill. Bättre än att stå i ett stall hela dagen o det enda de får se av utsidan är när de tävlar eller rids. är det mer naturligt? Nej, stackars hästar och du tror inte att de får något hö eller ensilage? de får stå där i sina hagar och svälta?

Gidde Palema som har sprungit in flera miljoner kanske inte gör det men fan så många andra, mindre värda hästar gör det.

Vem är du att bestäma värdet? bara för att en häst inte sprungit in miljoner betyder inte att den inte är miljoner värd för någon.

Vadå beror på? Du e ju korkad. Du sitter och skriver att en avdankad travare är lika lätt att sälja som ett halvblod.

nu börjar du visst få slut på argument eller varför börjar du med personliga påhopp? tror knappast man är korkad om man går ut med MVG i alla ämnen i högstadiet och fortsätter samma stil i gymnasiet???? ja, jag tror det är LÄTTARE att sälja en travare, du vet alla är inte GJORDA av pengar och köper därför hellre en travhäst som ridhäst eller sällskapshäst en ett dyrt halvblod.

Säg då varför travhästen kostar 5 - 10 000 och halvblodet 50 000 +. Tillåt MIG sucka!

varför? du som är så smart behöver väl knappast fråga?

Du får jätte gärna sucka, sucka så mycket du vill. I don´t care:devil:
Tycker bara det är J*vligt trist att inte alla kan fatta hur uttjatat det är att trycka ner på travhästar o travfolk. Men nutidens samhälle mår man tydligen mycket bättre om man får kalla folk korkade och gud vet vad. Eller vad säger du?????
 
Sv: När är hästen gammal?

Nej jag tror inte du kan ge ett namn på en endaste travtränare som värmer upp ordentligt.
Att travhästar och halvblod skulle vara lika lättsålda det är ju ett skämt. Gå ut på annonserna här eller blocket, så får du se hur många travare som skänks eller säljs för 3000-5000kr, de är inte attraktiva. Vilket jag delvis tycker är synd precis som med kapplöpningshundar det avlas fram massor av individer och många duger ej.
De borde kunna användas mer inom annan körning, för travare är inte roliga att rida. Ok på mig nu alla med travare, men trivs ni med dem, bra för er.
Jag skulle tro att travtränarna skulle tycka det samma om vi skulle erbjuda dem halvblod att köra i loppen, de skulle tycka att de var totalt värdelösa.
Men jag tycker att det är jättekul när någon lyckas med ridningen av travare, för att få dem att gå bra krävs en duktig ryttare.
Och jag försvarar absolut ej de dressyrryttare eller hoppryttare som är så rädda om sin häst så den bara står på stall. Då är människan en parasit för hästen som bara suger ur det de vill ha.
 
Sv: När är hästen gammal?

carinah skrev:
Nej jag tror inte du kan ge ett namn på en endaste travtränare som värmer upp ordentligt.

Att jag kan! men de är inte tillåtet att reklamera här, om jag inte minns fel! min pappa är bland annat travtränare, kan ju säga att våra hästar alltid värms upp ordentligt. Det samma med våra kompisar. Så det var ju minst tio. MEn jag TÄNKER INTE lägga ut några namn.

Att travhästar och halvblod skulle vara lika lättsålda det är ju ett skämt. Gå ut på annonserna här eller blocket, så får du se hur många travare som skänks eller säljs för 3000-5000kr, de är inte attraktiva.

om du hade läst vad jag skrivit skulle du nog fatta!

Vilket jag delvis tycker är synd precis som med kapplöpningshundar det avlas fram massor av individer och många duger ej.
De borde kunna användas mer inom annan körning, för travare är inte roliga att rida.

Nej, inte för dem som inte klarar av att rida en travare. Det är ju knappast en nybörjarhäst.

Ok på mig nu alla med travare, men trivs ni med dem, bra för er.

Trivs bättre med min omskolade travare än alla andra halvblod jag haft. Travaren har grymt bra psyke och jag älskar rasen.

Jag skulle tro att travtränarna skulle tycka det samma om vi skulle erbjuda dem halvblod att köra i loppen, de skulle tycka att de var totalt värdelösa.

Och rätt mesiga i psyket.

Men jag tycker att det är jättekul när någon lyckas med ridningen av travare, för att få dem att gå bra krävs en duktig ryttare.

Har ej påstått nåt annat, krävs en riktigt duktig ryttare.

Och jag försvarar absolut ej de dressyrryttare eller hoppryttare som är så rädda om sin häst så den bara står på stall. Då är människan en parasit för hästen som bara suger ur det de vill ha.

Håller med fullständigt
 
Sv: När är hästen gammal?

min fjordvalack är 26,pigg och alert,enda tecken på att han är gammal är att han är lite svankig
min dotters shettis är också 26,han leker med de andra i hagen som värsta unghäst
har ett arabsto i stallet som är 20 men hon är gammal och sliten,vet inte om araber åldras fortare?
 
Sv: När är hästen gammal?

i mitt förra stall så finns det en 32 årig valack.....han är ju visserligen lite stel o så men han har ju livsglädjen kvar....han rids inte längre,han går bara som sällskap nu mera....o det trivs han med..
 
Sv: När är hästen gammal?

Jag tror att det är individuelt å så har det defenitivt en påverkan utav hur dom mår, tas hand om, rids och hur fodret är anpasat efter deras behov.

Jag har en dam på 15 år som varenda kotte som ser henne tror att hon är runt 8 år gammal, hon är pigg å glad å hittar på "bus" när man rider. Så som igår då tog hon bettet för mig i en nerförsbacke å så bytte hon från höger (sin svaga galopp) till vänster (hennes starka galopp). För att inte tala om än å annan gick vid galoppfattningar i ridhuset :love:
 
Sv: När är hästen gammal?

Jaha och min din stora erfarenhet eftersom du är hela 16 år har du säkert sett en hel del !

Jag har varit i travrulijansen i 18 år, är amatörtränare själv och har kört ponnytrav t o m mot din ena häst skulle jag tro om det inte är samma namn på hästarna bara.
har arbetat hos amatör och proffstränare. Det finns rötägg men ofta ser man välvårdade hästar med rätt foderstat .
Damm finns det alltså inte i ett ridhus eller på en ridbana *lägger mig på golvet och asgarvar* dessutom spolas det vatten på "min" travbana också!
och vet du mer...innan hästarna går in på banan går det på en veterinärvolt där står det en veterinär som tittar på hästarna att de mår bra och så....
/Cetzy
 
Sv: När är hästen gammal?

Jag skrittar upp till 30 min ibland innan jobb, jag ÄR travtränare amatör visserligen men har hästar i träning.
Jag lovar det finns många hade en lärling hos mig i helgen de skrittar (jobbar hos mycket känd tränare) proffset jag arbetade åt skrittar.
Skall du komma p studiebesök i den riktiga världen ??

/Cetzy
 
Sv: När är hästen gammal?

cetzyboy skrev:
Jag skrittar upp till 30 min ibland innan jobb, jag ÄR travtränare amatör visserligen men har hästar i träning.
Jag lovar det finns många hade en lärling hos mig i helgen de skrittar (jobbar hos mycket känd tränare) proffset jag arbetade åt skrittar.
Skall du komma p studiebesök i den riktiga världen ??

/Cetzy
Låter jättebra om du skrittar dina hästar 30 min innan jobb, hoppas fler tar efter
 
Sv: När är hästen gammal?

min är runt 25 och bockar spärkarbakut och springer som en galning i hagen ;) Man kan tro att han är 6 :) ^^ nu på vintrarna är han som värst han är som en rodeohäst ^^
 
Sv: När är hästen gammal?

Min ponny är blir 17 år i april och jag anser att han börjar bli till åren,
men jag anser inte att han är direkt gammal. Däremot så anser jag
att vårt 23 åriga sto är gammal.

Tycker att det är avskyvärt när hästarna är "slut" redan i så ung
ålder som 5-8 år, framförallt vanliga ridhästar. Galopphästar/travare
har jag en större förståelse med då dom jobbar betydligt mer än
många ridhästar (Rätta mig om jag har fel).
 
Sv: När är hästen gammal?

trampat på en öm tå eller vad är problemet? kan du inte diskutera på en MOGEN nivå utan att bli agressiv? har inte påpekat eller sagt till dig att du inte får säga vad du tycker, e inte sån som person. Vill bara diskutera. Men de kanske inte du klarar?
Nej du har inte trampat på någon öm tå, och jo jag klarar av att diskutera. Men det lät inte diskusionsmässigt när du påpekade hur trött du var på alla som har fördommar mot trav- och travfolk. Dessutom så sa jag inte rent ut att hela travsporten är plågeri och att alla travtränare struntar i å skritta sina hästar, men att de jag har sett gör inte det. Har inte träffat på en enda som inte gör det. Så jag tror inte att de finns! Och nej, jag har inte sett hela världen men en stor del av travvärlden, och det skulle ju va konstigt om den lilla delan av travvälden jag har sett inte ser på ett ungefär likadan ut som övriga.

Verkligen inte! (men om de ändå våre så bra )
Ja då hade ju inte slaktsiffran varit lika stor iaf.

nej, om inte jag minns fel så var de nog jag som sa de. kom på ett bättre sätt då? vad ska man göra? de flesta säljer sina hästar utomlands, de jag känner i alla fall.
Utomlands? På slaktresa till Italien då lr? Jag tycker att det är synd att slakt är den ända utvägen för många travare. Och som någon sa tidigare så är medelåldern på travarn 10 år, just på grund av att träningen e hård och o-skonsam så många hästar orkar/klarar inte av det utan blir skadade och tvingas skickas till slakt i för-för-förtid. Men det gäller ju dressyrhästarna och hopphästarna me då ja :angel: Medelåldern där e ju också 10 år! :o

tänk om man skulle resonera så om människor oxå. sundare? hur ska du kunna se de? eller vad? du kanske pratar med dem. Jag ser ingen skillnad mellan ett travför och ett halvblodsföl (utom extriör) när de kommer ut och leker i hagen. Tycker båda ser friska och sunda ut och förhoppningsvis pigga oxå.
Ja, man kan jämföra avdankade travare som ska bli/är ridhästar med ett inridet halvblod. Travarn e då en människa som inte pallar me skolan utan hoppar av efter nian, och halvblodet gick ut IB med högsta betyg. Vem tror du får jobb lättast?
Nej fölet kanske e friskt men jämför pensionärerna då.

slaktsiffran har väl inte med det hela att göra??? för den delen så finns det ingen bestämd statestik över slakten av hästar. Okey, travhästar kanske slaktas mer än halvbloden men de behöver knappast betyda att en travare INTE kan bli lika gammal som ett halvblod, för de är det den här tråden handlar om och handlade om innnan du kom med en massa skitsnack om travhästar.
Nahe, så det är inte slaktsiffan som gör att medelåldern på travarn är 10 år då? Nej jag har inte sagt att travarn inte kan bli lika gammal som halvblodet, Men medelåldern e ju som sagt 10 år, så dom flesta lär ju inte bli det. Jag känner några travare som e uppåt 20 men desto fler halvblod. Och jag snackar inte skit om travhästar, jag har fördommar mot dom som tränar dem på ett ohälsosamt sätt. Vilket dom flesta då gör!

vet du varför du inte vill tänka tanken?? för du har inga argument. de e klart, en travhästs arbete sliter med än en dressyr/halvblod men är de inte samma sak som med människan. De är skillnad på hur en kontorsarbetare ser ut efter 40 år i branschen om man jämför med en snickare. Tror ändå både gillar deras jobb.
Å jo, jag har argument för vad det är för skilldnad på travarpensionärerna och halvblodspensionärerna över lag. Jag trodde du va så smart så du fattade det, men tydligen inte. Skilldnaden e slitaget på kroppen, stelheten, gnistan, skadorna, attraktiviteten, osv listan e - tyvärr - lång.

kanske för att inom travsporten pratar man om miljoner i veckan.
Kom inte med att det är lika många som har travare för att luffsa runt i skogen bara för att har kul och trevligt med sin häst som det e folk som har ridhästar bara för att luffsa runt i skogen och ha kul och trevligt med sin häst. Travarn finns bara för en sak: TÄVLING = PENGAR.

fattar inte vad du skrivit?
Tänk efter då

jaha? vad har de med saken att göra? jag tävlar oxå ponnytrav, men inte med mina egna. Kör och rider åt andra. O varför håller du på med ponnytrav om nu travsporten är sååååååå hemsk? men jag antar att du skrittar de ponnyer du kör minst 10 minuter innan du kör på banan? och du duschar väl inte dem efteråt om de är minus? eller kör på dammiga banor?
Jag undrar också vad, vilket århundrade jag tävlade i ponnytrav har med saken att göra. Och ja, Ja jag skrittar minst, MINST 10 minuter innan både träning och tävling. Är det inte min häst och jag får annan order så brukar jag försöka skritta lite i alla fall och trava långsamt först. Och jo, jag dushar mina hästar när de är svettiga, alltså svettiga. Och när det är kallt ute så får dom ha tjocka täcken som andas, alltså som andas, och combi- eller annat täcke under. Och nej, jag bor i skogen och har alldeles utmärkta skogsvägar å köra på och när jag tävlar så e jag ju på banan. Och där brukar det ju va vattnat. Vilket jag som sagt inte tror att det är på stallbackar och slingor. Slingorna kanske vattnas men inte på långa vägar så mycket som det skulle behövas för att skona hästarnas luftvägar...

what? fattar inget. vem är inte ensam?
Den travarn jag hade hemma, som hade dåliga luftvägar. Han är inte ensam om att ha dåliga luftvägar på grund av dålig lift på travbanor. Fattar du?

de får ju åtminstonde komam ut i en hage och göra lite som de själva vill. Bättre än att stå i ett stall hela dagen o det enda de får se av utsidan är när de tävlar eller rids. är det mer naturligt? Nej, stackars hästar och du tror inte att de får något hö eller ensilage? de får stå där i sina hagar och svälta?
Som de själva vill, stå å hänga i ett hörn eller vad. De ser ju inte ut att ha så himla roligt iaf. Nej, men vissa ser faktiskt nästan ut att svälta. Vissa ser praktiskt taget ruttna ut. Och nej, jag tycker inte att det är rätt att de ska få stå i ett stall hela dagarna, jag tycker att det är ungefär lika illa som att gå i en sådan hage jag nämnde.

nu börjar du visst få slut på argument eller varför börjar du med personliga påhopp? tror knappast man är korkad om man går ut med MVG i alla ämnen i högstadiet och fortsätter samma stil i gymnasiet???? ja, jag tror det är LÄTTARE att sälja en travare, du vet alla är inte GJORDA av pengar och köper därför hellre en travhäst som ridhäst eller sällskapshäst en ett dyrt halvblod.
Kul för dig, såna bra betyg hade inte jag. Men jag står fortfarande fast vid att du e korkad, att säga att travarn är i närheten av lika lättsåld som ett halvblod e, e ju skrattretande(!) Får man inte halvblodet sålt för 50 000 så kan man ju sänka till 40 - 30 osv så lär ju den bli såld sen! Men annonserar man ut en travare för 5000 så är det inte alltid så lätt att den bli såld, tro mig det vet jag av egna erfarenheter och av andras också.

varför? du som är så smart behöver väl knappast fråga?
Vem var det nu som hade slut på argument?

Du får jätte gärna sucka, sucka så mycket du vill. I don´t care
Tycker bara det är J*vligt trist att inte alla kan fatta hur uttjatat det är att trycka ner på travhästar o travfolk. Men nutidens samhälle mår man tydligen mycket bättre om man får kalla folk korkade och gud vet vad. Eller vad säger du?????
Synd att det där uttjatandet inte blir värre då!:devil: Jag trycker inte ner på travhästarna, men på travfolket som behandlar dem på ett sätt som jag anser dåligt dåligt dåligt DÅLIGT´.
 
Sv: När är hästen gammal?

Jag vet att dom går i veterinärvolt, har själv tävlat i ponnytrav. Hade dom dock kollat på stelhet i den där volten så hade nog inte många hästar fått starta!

Jag har aldrig sett ett enda ridhus som e dammigt. Ridbanor däremot, men inte på långa vägar så dammiga som travbanor! och för att va mer precis, jag menar inklusive stallbackarna och slingorna. Och jag hade aldrig kört ett stenhårt dressyr, eller hoppas med min häst om ridbanan hade dammat så.

Kul att du har tävlat mot min häst, tror jag knappast om du e 31. Vilken då om jag får fråga? Jag har bara shettisar och ett russ och russet har jag aldrig tävlat med, bara kvalat. Och min äldsta shettis e 12 år iår.

Grattis! Verkar som att du e en förnuftig person och som om lärlingen å proffstränaren också e det då! Ursäkta men du e nog den första travmänniskan, förrutom jag själv, jag har hört som skrittar.
 
Sv: När är hästen gammal?

carinah skrev:
Låter jättebra om du skrittar dina hästar 30 min innan jobb, hoppas fler tar efter

Finns FLERA.... ;)
Här har man haft en travhäst i sin träning då man vart amatörtränare...Jag lät den alltid skritta i mer än 20 min fast hon var ju ganska "vild" av sig så hon ville gärna börja trava direkt från stallgången, men här har man alltid låtit henne skritta en stund innan hon fick börja trava..

Sen så vet jag flera andra proffs som skrittar sina hästar lite mer än 10min.......Det är inte ovanligt att flera skrittar i 10min. Om hästen bara ska jogga några varv.
Här har man jobbat hos en av proffs som man tyckt han har gjort ett så bra jobb med sina hästar. Han låter sina skritta mer än 15 min, sen får den börja jogga.

Men! Javisst, det är ju alltid bra om hästen får skritta MER än 10 min, och sen får den börja jogga.

Förresten, den där proffstravtränaren har en avelshingst som numera är verksam i aveln i Finland och han har hunnit bli 15 år, fortfarande lika fräsch o uthållig. Han började tävla från det han var 2 år tills det år han var 12. Fortsatte tävla i Finland även som 13-åring! Och nu är han verksam i aveln därborta. ;)
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
917
Senast: Sirap
·
Hästhantering Jag är medryttare 3 dagar i veckan åt ett 26 år gammalt halvblod. Han är trevlig och välutbildad, men inte så arbetsvillig längre och...
Svar
19
· Visningar
2 009
Senast: Lingon
·
Hästmänniskan Min medryttarhäst är en 25 år gammal, fortfarande pigg och glad, kille. Jag har ridit honom i snart ett år och är HELT förälskad. Han är...
Svar
7
· Visningar
1 831
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 278

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp