Ung häst - rida för instruktör

Sv: Ung häst - rida för instruktör

Tack för allas synpunkter. :idea:

Min utbildningsgrad är väl lite si och så med men jag har ridit så pass mycket för instruktör sista tiden att det börjar komma tillbaka lite av det man lärde sig en gång i tiden.

Hästen har varit lite psykiskt missanpassad (klarade inte banmiljön) men verkar ha återhämtat sig så pass att det börjar bli dags att utsätta honom för situationer där han inte känner sig hemma.

Som jag nämnt tidigare i tråden är jag inte ute efter att omskola utan att bredda hästens kunskaper. För min del gör det inget om det tar 5 år innan han lär sig galoppfattning även om det finns mycket annat som han kommer att få lära sig.
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Måste först av allt skriva så att ingen påpekar det: Hästen är GRUNDLIGT genom kollad i hela kroppen, röntgen för ett år sedan osv...
Svar
5
· Visningar
1 214
Senast: Fiorano
·
Ridning Hej! Det är så att min häst är väldigt stark, nästan stum i munnen. Testat många bett men ingen skillnad. Från skritt till halt går det...
Svar
10
· Visningar
1 926
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 944
Senast: shia
·
Träning Jag har problem med min häst som är dåligt musklad och blir springig (går/springer snabbt och slarvigt så att hon nästan snubblar) när...
Svar
8
· Visningar
1 740
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp