Sv: fel sida?

Hej!

Jag kan inte höger och vänster och sitter både upp och av på båda, för att slippa tänka efter. Min tjej bryr sej inte alls om vilken sida jag är på, men vi har gjort sånt sen hon var 4 år..

/ Lavinia
 
Sv: fel sida?

inte ett dugg... hon är van att jag hänger å klänger på hoppar å studsar runt henne.. när hon är på tosshumör så kan hon reagera när jag springer i cirklar runt henne ungefär.. å de händer ju inte så ofta
 
Sv: fel sida?

Hur reagerar era hästar om ni sitter av på höger sida?

Mina hästar reagerar inte alls, brukar variera lite ibland med att sitta av och på, sadla och även leda på höger sida, fungerar bra.

Tycker det är mest man själv som blir lite "snurrig" när man skall stiga av och på på höger sidan. ;)
 
Sv: fel sida?

"Mina" hästar bryr sig inte,brukar alltid hoppa av på häger sida, och varierar med vilken sida jag sitter upp, pga patella lux (knä som hoppar ur led) i mitt vänstra knä undviker jag att sitta upp på vänster sida, utan hjälp av pall eller dylikt, då blir det alltid höger.
 
Sv: fel sida?

Hur reagerar era hästar om ni sitter av på höger sida?


"Hallå matte, varför ligger du på backen?":angel:

Nä men jag vet inte riktigt, har aldrig gjort de (en vanesak för mig, jag skulle behöva lite träning för att hoppa av smidigt;)). Men dom skulle nog inte reagera så mycket, de händer saker från båda sidorna dagligen så:)
 
Sv: fel sida?

Jag har aldrig fått lära mej vilken sida man ska sitta upp/av på, och det tror jag inte mina hästar har heller :rofl:
 
Sv: fel sida?

Bryr sig inte, blir bara lite förvånad kanske.
 
Sv: fel sida?

:p klart man gör det från båda sidorna, det e inte bra att hoppa upp från en sida varje dag, hästens rygg blir "snebelastad"..:p
 
Sv: fel sida?

De jag rider brukar tycka att jag blir ovanligt klumpig och klängig när jag börjar försöka få mig själv mer liksidig genom att hoppa upp/av på fel sida. Det kräver otroligt mycket mer tankeverksamhet (från mig alltså!) att göra saker "åt fel håll". Var det verkligen så svårt när man lärde sig hoppa upp och av åt vänster?
 
Sv: fel sida?

Jag sadlar också nästan alltid från höger sida eftersom det är mest praktiskt. Gud vad ofta jag får förklara varför. :)
 
Sv: fel sida?

hästarna skulle nog inte bry sig mer än en "vad gör du matte-blick".
själv skulle jag nog inte vara lika lugn... :) och ganska säkert inte landa mjukt o fint...
 

Liknande trådar

Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 656
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
480
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi En anhöring har blivit påkörd av en epa och polisen la ner direkt, tydligen för att det är för svårt att fastställa vem som varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 315
Senast: Bee
·
Hästvård Det här är tredje sommaren som hästen får ont i ländryggsslutet, på vänster sida. Vi har inte rett ut det tidigare men nu är det...
2
Svar
34
· Visningar
1 773
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp