Om man "bara" vill pyssla i stallet....

Sv: Om man "bara" vill pyssla i stallet....

Ja så tänkte jag också men de va de jag tyckte va så lustigt verkade som hon också tyckte jag va lite underlig som gärna ställer upp o mockar gratis hehe....

Om jag var du skulle jag kanske inte säga så mycket om mockningen, mer om att du vill få närkontakt med en häst, pyssla, borsta osv. Kanske få lära dig lite om sårvård etc.
Kom någon och sa att de ville mocka åt mina hästar skulle jag nog tycka att det var lite konstigt - lite för bra, så vad vill hon egentligen? Om du förstår ...;) Sen kan den delen få komma naturligt senare då du fått en sköthäst.

Annars tycker jag att du har tagit ett jättebra initiativ. :bow: Jag hoppas att du orkar fortsätta leta, för tänk vilken bra erfarenhet du får som du kan behöva den dagen du ska ta hand om en häst på egen hand, medryttarhäst eller egen.
 
Sv: Om man "bara" vill pyssla i stallet....

Jag tycker inte du är konstig. Har själv en häst som i första hand rids av min dotter. Många undrar varför inte jag rider. Men jag rider lite ibland när jag känner för det. Tycker det är avkopplande med mockning och annat pyssel i stallet.
Jag har förresten pm:at dig om vårat stall.

/Elisabeth
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 148
Senast: valy
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 103
Senast: Juli0a
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 682
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 886
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp