Livsfarliga hagöppningar 2

Sv: Livsfarliga hagöppningar 2

Tycker med det låter spännande :) Hade ju varit utmärkt för oss (som bor långt från stallet och stallägaren jobbar på dagarna) Fast säkert dyrt med :p
 
Sv: Livsfarliga hagöppningar 2

jo, det brukar ju vara så tyvärr:crazy: fast å andra sidan, funkar det och hästarna inte gör inbrott och har sönder så är det ju en engångskostnad... som säkert alla hästägarna gärna skramlar ihop till:idea: känns ju som att det alltid är just luncherna som strular, och de få som har möjlighet att ta dem även får ta allihopa liksom...
 
Sv: Livsfarliga hagöppningar 2

Jag köper dem heller inte längre. Det har hänt vid flera tillfällen att en häst har fastnat i spiralen med svansen och kastat sig i panik. Dock har ingen skadat sig utan spiralen har gått sönder, men det har tagit sin tid innan hästarna gått lugnt genom grindöppningen igen. Nej. Nu har jag vanligt elband i öppningarna igen.
 
Sv: Livsfarliga hagöppningar 2

Jag beklagar det som hände dig och din häst :( Jag har också varit med om flera olyckor med spiralgrindar, bl.a. en gång när vi fick möte på en 70 väg av en häst som skenade i vild panik med en spiralgrind i svansen. Hästen sprang bara rakt fram så vi fick åka ner i diket för att inte krocka med den. Hästen hade sprungit från stallet som låg bra många kilometer därifrån, tyvärr tror jag inte heller att den klarade sig.
 
Sv: Livsfarliga hagöppningar 2

Elastisk grind tycker jag är den bästa, förutsatt att den är rätt monterad (se bild på www.nordpost.se, artikel 1156504)

Grindöppningen blir lagom för en häst, kommer det fler och trängs har man en chans att stoppa dem genom att dra igen. Liten risk att fastna, inget som ligger på marken och skräpar.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen...
2
Svar
21
· Visningar
5 259
Senast: Happimess
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 677
Senast: Milosari
·
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 269
Senast: Mezcal
·
Hästvård I fredags så fick min häst kolik och jag gick med honom i flera timmar men det hjälpte inte, till slut kom en veterinär ut och gav honom...
Svar
16
· Visningar
2 463

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp