Fenomenet: Barn och hästar

Sv: Fenomenet: Barn och hästar

Jag tog med lia till stallet när hon var en månad eller något liknande mest för att jag själv hade sån grym hästabstinens. Hon gav i alla fall ifrån sig ett litet skrik gjorde väl tväront i magen eller något och hästarna som gick i stora sommarhagen blev som tokig. Dom röck upp huvudet och kom i full galopp mot staketet tvärnitade och blåste höjde nackarna och tre av hästarna stutsade runt i någon sorts passage ett tag innan alla stannade och bra stirrade på Lia. Den älsta ponny valacken sträckte sig så långt han bara kunde över staketet och tittade länge länge efter oss när vi gick. Nu när vi går in i hagen Lia är tre nu så har ett annat fenomen visat sig. alla hästar följer efter henne på rad vilken innebär att när vi kommer fram till shettisen så har vi tio hästar i släptåg vilket försvårar hämtningen av den lilla.:rofl:
 

Liknande trådar

Övr. Barn (OBS! Långt) Har ett problem jag gruvat mig över länge nu och hoppas på att få hjälp med lite nya tankar... Jag är gift sedan många...
2 3
Svar
59
· Visningar
17 998
Senast: Björk
·
Ridning Min häst har haft ofrivillig vila nu 2-3 månader av lite olika omständigheter, så nu funderar jag på om det är lika bra att börja om...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp