Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vill inte övertala dig att skaffa fler barn, men vill bara säga att alla graviditeter, förlossning och barn är olika. Det som hände förra gången behöver inte upprepas. Men jag förstår din oro. Jag tycker som någon innan att pratat med din man och gå till en familjerådgivare och ni inte är överens. Lägg fram allt som är bra med er son och alla argument till varför du inte vill igen. Men jag tror även att det är bra om du kanske är lite öppen åt andra hållet och försöker se hans sida även om du inte går med på att skaffa barn. Jag tror det är vikigt i ett förhållande att man försöker se sin partners sida av det hela och inte stirrar sig blind på det man själv vill, om du förstår vad jag menar.
Lycka till med allt och kom ihåg att allt löser sig :-).
Jag blir ibland lite förvånad hur lättvindigt folk tar på adoption, som att det alltid går att hämta sig ett barn ifall man inte får egna av den ena eller andra anledningen. Jag tror det krävs rätt mycket både för att orka igenom en adoptionsprocess, och för att få det att funka bra med det adopterade barnet, särskilt om det är ett barn som adopterats som lite äldre från ett annat land.
Jag håller absolut med dig om att det kan bli mycket att göra, särskilt om man skulle adoptera ett så gammalt barn som en femåring. Men för egen del så är det just den fysiska omsorgsbiten (ffa graviditet, förlossning och amningsperioden) som jag inte mäktar med en gång till, inte föräldraskapet som sådant. Jag tror inte att detta stämmer in på hur TS resonerar men jag kan inte hålla med om rent generellt att bara för att man ratar graviditet och bebistiden så är man olämplig som adoptivförälder.
Men att tänka sig att jamen en femåring är ju rätt trevligt att vara förälder till, jag adopterar en färdig femåring så är problemet löst och jag slipper det jobbiga, det tror jag är väldigt fel tänkt
Förstår Ts, hur hinner man egentligen med fler än ett barn(ofta två då) (måste ju varit jobbigast om man skaffar dem tätt?) och hästar(eget liv), jobb, sambo, hemmet?
eller är det meningen att man ska trycka på paus i sitt eget liv just den tiden när barnen är små?
sen säger ju folk att "njut medans barnen är små den tiden kommer aldrig tillbaka osv" då får man ju med dåligt samvete om man ens tänker tanken att vilja ha ett eget liv och rida osv.
och en stress över att tiden går så snabbt och att man ska ångra sig när barnen blir äldre att man inte tog tillvara på tiden mer och sålde hästarna eller något.
Om det är så extremt superviktigt för partnern så hade jag nog kunnat tänka mig att skaffa ett barn under premissern att partnern tar det absolut stora (hela) lasset under småbarnsåren, barnledighet osv. Kanske skulle det kunna vara nära en kompromiss..
Apropå detta med att njuta under småbarnsåren.
Häromdagen såg jag en liten flicka, så otroligt lik mina som de såg ut när de var små. Då bara kom det över mig hur mycket jag längtade efter mina flickor, som de var när de var små. Jag hade velat ha dem små en liten stund igen. Väldigt märklig känsla. Och jag fick hejda mig för att inte vrålglo på den lilla flickan.