rida två på en häst

Sv: rida två på en häst

När jag lät (En åt gången naturligtvis) barnen rida en liten sväng på min förra häst (arab) så fick dom stitta framför mig i westernsadeln när vi skrittade runt på banan och det endast för jag ville inte sätta upp barn i åldren 3-5 år på en skvättig arab när jag knappt när upp att hålla fast dom så då är det enklare att sitta utmed barnen om hästen hoppar till. Man håller ju fast dom skulle nog även göra så idag om det är en skvättig häst som är för stor för att jag ska kunna få ett bra grepp om barnen, är ju så fjantig med dom själv red jag helt själv när jag var 3 1/2 år gammal:angel: nu är ju varken jag eller barnen några jättar. vi väger max 65 kg tillsammans.

Och sen finns det extrastigbyglar att köpa till westernadeln att hänga på hornet och en sadel med stigbyglar som man sätter fast bakom sin egen sadel
 
Sv: rida två på en häst

Så länge ridturen sker i typ skritt, och med människor som tillsammans inte väger alltför mkt tycker jag det är helt ok. En del hästar tycker faktiskt det är mysigt med "slarvridningen"...:smirk:
 
Sv: rida två på en häst

Mina 2 små barn brukar sitta 2 på shettisen till och från hagen, alternativt så sitter de 2 när han borstas i gången, en tar fram och den andra bak. Han står stilla och bara njuter :) Han är också välmusklad det lilla livet.

Alltid med hjälm på bör väl också tilläggas :)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 412
Senast: WSLPZF
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 483
Senast: Pratsch
·
Hästvård Jag köpte en häst för ca 7 månader sedan, jag märkte redan på provridningen att den hade lite attityd och det sa även säljaren. Jag tror...
2
Svar
20
· Visningar
5 247
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp