Hur länge kan hästarna gå ute?

Sv: Hur länge kan hästarna gå ute?

Det är inte direkt så att jag tänkte ha några "plasttrasor" i ett träd som du så fint beskriver det!! Jag känner mycket väl till mina hästars behov.
Det är en tät skog, jag tror knappast det går någon nöd på dom!
Och som jag skrev!! så ska jag sätta upp ett plank eller två också.
Och även ett tak. :cool:
 
Sv: Hur länge kan hästarna gå ute?

Förut var det så att om de stod ute mer än 12tim per dygn så var man tvungen att ha ligghall, de har precis höjt antalet timmar som de får stå ute utan ligghall till 16timmar,tror jag det var.men grejen är det att det är ingen lag som säger när de ska stå inne.Om djurskyddsmyndigheten skulle komma ut för att de står ute på nätterna o du saknar ligghall så kan man säga att jag tar in dem ett par timmar mitt på dagen.har själv tre araber på lösdrift i åldrarna tre till nio år och det går precis hur bra som helst,vi har ligghall men de får givetvis komma in o torka om de är blöta o kalla eftersom de inte står i ligghallen nånsin.Och de rids båda två förutom treåringen.
 
Sv: Hur länge kan hästarna gå ute?

vi är nu snart klara med mitt lösdrift stall du frågade va tak kosta ca 6000kr har vi nog lakt på vårt tak, hela stallet kostar ca40 000 kr ,och är en box på 40kvm och foderkammare sadelkammare på 20kvm och jag har en shettis och en liten fullblodstant. jag ska ha spån för vi har ett sågverk nästan som grannar och hö ska dom få och lite kraftfoder och en mineral sten . stråfodert är det viktigaste på en lösdrift stall kan gå 2 st hö balar för min del kanske om dagen . men bygg du du ångrar dig inte .:love: :p
 
Sv: Hur länge kan hästarna gå ute?

Så det är alltså fullt lagligt att tex ha de ute på nätterna och inne.. vad blir det.. 8 timmar på dagen? :D ska inte ha det så, men som du sa så kan man ju säga det.. :angel:
 
Sv: Hur länge kan hästarna gå ute?

Ett sidospår...

Med lite tur kanske vi kan få bättre underbyggda regler efter gårdagens val. :o

LIA
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Vår reducerade familj försöker hitta en vardag i det nya... Det går väl rätt bra ändå, efter omständigheterna. Men en sak har stressat...
Svar
9
· Visningar
1 946
Senast: Unafraid
·
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 712
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 657
Senast: svea
·
Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 825

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp