ute på natten???

Sv: ute på natten???

Mitrolle skrev:
Varför? Jo för att jag vill inte att hon ska riskera att få skav när hon går runt med lindorna ute, dessutom blir det för långa intervaller. Sedan blir det ju blött också om det regnar eller är dagg i gräset.

Hon har nu varit inne i 10 dagar ungefär, hela hästen är piggare, gladare, känns fräschare, gallorna har gått ner osv.
Min häst mår bäst av att få vila inne, ute vilar hon inte på samma sätt eftersom hon alltid vaktar flocken.
:bow: precis så känns min häst oxå...
 
Sv: ute på natten???

Min lille tuss går också ute. Hoppas kunna ha henne ute så länge som möjligt. Gärna in i oktober/november om det går men det får ju vädret utvisa.

Jag tar in henne och ger henne mat i boxen som jag har strött men hon vill inte vara inne. Äter jättedåligt(detta är i normala fall en GLUPSK häst) och står vid dörren eller stirrar ut genom fönstren. Men nu när det är så fint väder så får hon maten på gräset ute i hagen. Det tycker hon bättre om...hon riktigt njuter av maten där hon står.

Hon är för övrigt 3 år och "tränas" varsamt. Vill dessutom att hon sätter ordentligt med päls så hon har inget täcke på sig. Hon är såpass cool att hon kan vara ute själv och jag har hittat henne liggandes i hagen ibland så hon är ju trygg i sig.
 
Sv: ute på natten???

Knapplån...

En liten uppdatering eftersom det var ett tag sedan jag svarade i tråden.:)

Elvira och hennes fullblodskompis går fortfarande ute (kallblodet och ponnyerna står inne på nätterna pga....?...hm... deras ägare fryser?:angel: )

Vi har dock gjort klart boxarna och är beredda att ta in dem om det skulle bli något kallare nu. Fullblodet har visst haft lite fångkänning i sommar, och vi aktar oss för frosten för säkerhets skull.
 
Sv: ute på natten???

Knapplån...

En liten uppdatering eftersom det var ett tag sedan jag svarade i tråden.:)

Elvira och hennes fullblodskompis går fortfarande ute (kallblodet och ponnyerna står inne på nätterna pga....?...hm... deras ägare fryser?:angel: )

Vi har dock gjort klart boxarna och är beredda att ta in dem om det skulle bli något kallare nu. Fullblodet har visst haft lite fångkänning i sommar, och vi aktar oss för frosten för säkerhets skull.

vad menar du ,med deras ägare fryser?
 
Sv: ute på natten???

Ägarna själva tyckte det började bli kallt när det blev nedåt 10 grader, men jag tror inte att någon frågade hästarna om de verkligen frös.:idea:

Nu är iaf även Elvira och hennes fullblodskompis installade, men mest för att fullblodet eventuellt haft fångkänning i somras och inte bör utsättas för frostigt gräs i onödan. Jag tror inte att de fryser fast det varit runt o grader på nätterna...:angel:
 
Sv: ute på natten???

vi har alltid hästarna ute på nätterna på sommrarna, alla är trygga och alla ligger helt utsträckta på morgonen
 
Sv: ute på natten???

Ungefär som mina då....:rofl:
hsover.jpg

De är "bara" två stycken i hagen, men sover oftast samtidigt, även på vintern när de ligger inne i lösdriften. De har gått på lösdrift i två år, stackars hästar då om de inte hade fått sova på hela den tiden! :o Men faktum är att båda är pigga och trevliga att rida, inte alls trötta!
 

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
521
Senast: MiniLi
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
583
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 667
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
508
Senast: Bufera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp