Övernattning i Lastbil

Sv: Övernattning i Lastbil

Men så förklarade inte ridsport, Hm !!!! Jag skall kolla igen !
Tack !
/Cetzy
 
Sv: Övernattning i Lastbil

LenaH skrev:
På internationella tävlingar är det förbjudet men jag vet inte säkert hur det är enl svenskt TR tyvärr.

Jaså, har du glömt den där idioten som stod brevid oss i Kreuth vars häst höll en vaken halva natten :angel:
 
Sv: Övernattning i Lastbil

Nejdu, den har jag inte glömt.. :eek: Det är ju just därför jag vet att det inte är tillåtet. ;)
 
Sv: Övernattning i Lastbil

Kickis skrev:
Så om jag har en svårlastad häst, dvs det tar 35 min att lasta och sen ska jag åka till närmsta ridhus 5 min bort, så måste jag ha en färdplan?? ;)

Om dom skulle vara kinkiga så skulle du behöva det, men har aldrig hört talas om att det någonsin blivit kontollerat vid något tillfälle.

Men om du vill följa reglerna till punkt och pricka så skulle det krävas en färdplan.

Fast även myndigheterna verkar ha insett det orimliga i denna regel eftersom att dom hade ett nytt förslag som det var avståndet som avgjorde om färdplan behövdes inte tiden.

Camilla
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 287
Senast: Ajda
·
Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
29
· Visningar
5 222
Övr. Hund Hej! Vi har lite framtids planer eller projekt på gården 🐶 1.Vi har ett gammalt häst stall m. 7st boxar, ganska stor sadelkammare, 1st...
Svar
1
· Visningar
1 792
Senast: Monifa
·
Träning Hej! Jag köpte i mars -18, min första häst. En riktig rallyräka som jag främst tänkt tävla hoppning men även dressyr med. Han står nu på...
2
Svar
22
· Visningar
3 593
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp