Nya vattenkoppen/hinken!

Sv: Nya vattenkoppen/hinken!

Álin skrev:
Den verkar ju intressenat :)
Fast min häst kan inte ha något sittandes på väggen, hon kliar baken mot det och vips så är allt trasigt. Hon får ha sina vattenhinkar på golvet.
Det enda som sitter på väggen är krubban :p
Så gör mina med, plus att de gnager på koppen. De är helt deformerade.
Vill inte sätta ngt järn runt om, då min ena sparkade in plasten på krubban o fastnade med skon i metallramen när den skulle dra ut hoven.
 
Sv: Nya vattenkoppen/hinken!

*Knapplån*
Som jag ser det är det en form av nivåreglering som styr påfyllningen. När prylarna är nya funkar det "smäck" men så börjar det bli lite ålder på grejorna, kalkavlagringar m.m. så riskerar man att få översvämning när inte nivåregleraren är lika smidig som när den var ny. Eller att den inte fyller på...lätt att frysa till i öppet läge eller stängt vintertid...kan bli problem även om det verkar vara en suverän pryl vid första tanken...
...vad är det för plast? Kostnad när något går sönder...måste man byta allt då?

Personligen har jag inte kopp. Här serveras vatten i vanlig hink men jag har slang i stallet så jag slipper kånka fulla hinkar. Jag ser hur mycket hästen dricker;)...det är inte att förakta:D
 
Sv: Nya vattenkoppen/hinken!

Ett stall där jag jobbade hade slangar med ventil i varje box och löshängande hinkar till det. Verkar mycket enklare och billigare. Lätt att fylla på vatten till alla hästarna och lätt att ta ner och göra rent hinken.
Bara min häst som inte gillade det, han hatar att dricka ur hink, vill ha vattenkopp ;)
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
4 210
Senast: Efwa
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 468
Senast: MiaMia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 501
Senast: Magiana
·
Utrustning Detta är alltså av nyfikenhet och intresse, och då jag har Buke till hands så kunde jag inte låta bli att ställa frågan här. Jag tittade...
Svar
17
· Visningar
2 155
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp