Vill inte gå

Sv: Vill inte gå

kajshaa skrev:
DU har en envis häst ;) :eek: Han lyssnar tydligen inte alls på dig. Hur är förhållandet mellan er i övrigt? Du kan också prova att gå promenader med honom (först i träns = bättre kontroll) och pröva svänga, stanna osv. Han måste även lära sig lyssna till skänkel. Du säger att han nästan har mulen på ditt ben och så ska det inte vara :) han måste ju flytta på rumpen också ;)


för övrigt så har vi det jätte bra tillsammans:love:
vi tar oss över alla hinder tillsammans och han bråkar ALDRIG för övrigt..:)
 
Sv: Vill inte gå

Fodong skrev:
Nu skall vi inte vara för negativa;)
Han måste ju vara oerhört smidig, välbalanserad och gymnastiserad om han kan springa med huvudet bakåt.:bow:
Menar inte att retas, utan försöka se det positiva i en knasig situation.
Tänk vilken bra häst han kan bli om du lyckas få detta och hans envishet att jobba för dig istället för emot dig!:bump:

Var bor du och hästen? Jämtland?

nepp, vi bor i västergötland;)
 
Sv: Vill inte gå

zillax89 skrev:
Asså okey, jag tycker inte om att lura eller slå hästen till det man vill så om MIn häst skulle vägrat gå skulle jag göra allt annat jättejobbigt förutom det man vill att hästen skall göra. I detta fall skulle jag försöka få hästen ur balans, typ gunga fram och tillbaka i sadeln, åt sidorna och göra det jobbigt för hästen att stå kvar, den kommer förr eller senare behöva ta ett steg framåt för att hitta balansen igen och då ger du DIREKT eftergift. Om du så bara känner att han är påväg att gå framåt så ge eftergift. Du kan ju testa med det iallafall, och ge dig inte för skjutton! Detta är bra också när hästen är starka, då är det rätt meningslöst att kl'mma om med skänklarna, de lyssnar inte iallafall.


hmm.. få hästen ur balans:crazy: jag väger bara några få kilo över 40 och han är ingen liten fjording.. så det blir nog ganska svårt om jag så ska stå och hoppa i en stigbygel så märker inte han det:crazy:
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 603
Senast: Freazer
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 606
Senast: Stergo
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 963
Senast: Mia_R
·
Träning Nu behöver jag skriva av mig och kanske få lite input, för jag känner att jag bryter ihop och ger upp snart. Lång historia kort, jag...
Svar
17
· Visningar
2 426

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp