Transport resan.

Sv: Transport resan.

Täcke? Vad och varför?
Täcke kan jag ha på vintern om det är riktigt kallt, eller ett svettäcke om man tränat hårt. Men vanligtvis så åker de utan.

Skydd? Vad för skydd
Använder transportskydd (framförallt på längre sträckor), Knähöga.

Står dom brett eller smalt? Varför?
Smalt oftast, det är olika från häst till häst.

Fodrar ni i transporten? Varför/varför inte?
Nej, skulle aldrig göra det under resa då det inte är bra för dem. Har dåilg erfarenhet av det och blivit rekommenderad att inte göra det av mycket hästkunniga människor. När man står still kan man ge, MEN skull einte göra det under färd.

Vad åker hästen i för typ av grimma eller liknande? varför just det valet?
De åker i en lädergrimma med ludd på. Lädergrimman går sönder lättare om det skulle hända något.
 

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 742
Hoppning Det var evigheter sedan jag var iväg på meeting, men nu börjar jag bli lite sugen. Det blir isåfall i sommar, lokalt/regionalt med...
Svar
3
· Visningar
2 456
Senast: Buck
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Ridning Jag och en av mina hästar har fått lite problem. Hon är på bete och nu får vi inte hem henne! Hon är 23 år gammal (tinker) och har fått...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
13 176
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp