Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Har haft min arabvalack i ca 1 vecka nu! SKulle longera honom idag, satte på träns och lina då, Sen var jag lite oupmärksam så då...
Svar
5
· Visningar
910
Senast: asaria
·
Träning OK, jag ogillar ordet problemhäst, för oftast finns det en orsak, inte sällan orsakad av människor.. men jag skriver det så iaf, vi har...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: Klubban
·
B
Träning man släpper hästen på bete med bara en annan häst som sällskap?
2
Svar
21
· Visningar
1 676
Senast: kimikiwi
·
Träning Min häst lyfter inte jämt på frambenen, utan hoppar med ett i taget eller hur man ska förklara. Han hoppar alltså inte av konstigt utan...
Svar
14
· Visningar
990
Senast: Blandrastik
·
B
Ridning Hej hej undrar om ngn kan hjälpa mig med några ord som jag ej kunnat hitta ngnstans. Flyttar till spanien i ett halvår men kan inte...
Svar
7
· Visningar
2 728
Senast: mumrikan
·
S
Träning (Vet inte riktigt vart jag ska lägga denna tråd, så om den ligger fel så moderator gärna placera om den!) Jag rider en vbl travare...
Svar
10
· Visningar
795
Senast: soffiz
·
S
Träning Har alltid funderat på varför hästar är så ouppfostrade. Har haft inackorderingsstall och har nu hingst på betäckning här och får hit...
2
Svar
21
· Visningar
2 095
Senast: Athenalover
·
K
Träning Tycker ni att det är rimligt att använda spö på en häst som är rädd??!! Det handlar inte om trots eller något sådant, utan som jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 083
Träning Finns det några "gröna" medryttare här? Vad gör du med hästen? Vad rider du för häst? Vad kan hästen och hur gammal är den? Vilka...
2
Svar
23
· Visningar
1 951
Senast: Smulu
·
D
Träning Jag bor mitt i obygden och det är inte så lätt att hitta medryttare här eller någon som kan hjälpa till med hästarna. Men jag trodde jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 395
Senast: Fille
·
J
Träning Jag o en kompis har en häst på foder, som vi hämtade i höstas. Ända från början så funkade allt bra, vi trivdes med honom o han verkade...
2
Svar
38
· Visningar
2 210
Senast: oopsie
·
M
Träning Hur ska jag göra? När jag ska försöka att longera min nording blir han så elak o lägger öronen bakåt o springer emot mig. har provat...
Svar
7
· Visningar
1 499
Senast: MrsSixx
·
T
  • Låst
Ridning Vad är Barockridning för något ? :D
Svar
1
· Visningar
717
Senast: pinky
·
T
Träning Japp så har hovslagaren nästan blivit mosad igen.. *suck* Köpte mig en 3 årig flb valack som gått galopp i nov. Han är skodd 4 ggr...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 678
Senast: SandraH
·
S
Ridning Är det någon som har koll på de klassiska måtten för en inomhus ridbana? Har för mig att det är 18*23m, men jag kanske är helt ute...
2
Svar
28
· Visningar
4 988
Senast: Spider84
·
Träning Yes, i onsdags fick jag hem min nya häst! En arabvalack på 8 år. :d Inriden vid 4 års ålder, inte riden på de sista 2 åren. Aldrig...
Svar
7
· Visningar
1 003
Senast: Impressive Alien
·
Ridning .. Och vad tycker ni är positivt/negativt med respektive sadel?
2
Svar
35
· Visningar
3 401
Senast: vanimelde
·
Träning Det är så att jag ska ha "ridläger" med tjejerna i stallet, dvs jag ska hålla rid och teorilektioner. Ett av passen kommer att vara...
Svar
11
· Visningar
1 201
Senast: Misty_1996
·
L
Träning Vad gör man när ens hingst går till attack när man skall utöva Nh? Istället för att backa så försöker han hoppa på mig och när han ska...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 478
Senast: LIA
·
S
Träning Vilka tycker ni är rasernas fördelar och nackdelar. Vi ska skaffa en häst till och jag kan inte riktigt bestämma mig för vilken jag vill...
2
Svar
37
· Visningar
11 892
Senast: satanic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp