Faaan! Min medryttare ljuger!

Sv: Faaan! Min medryttare ljuger!

Det är så hemskt att man inte ska kunna lita på sina medryttare. Jag har varit med om medryttare som ljuger, säger att de har ridigt fast att det bara var i stallet och slarvmockade, som säger att de tog de lugnt fast att alla andra i stallet säger att de var ute och galopptränade osv. Sådant är INTE kul. Och jag kan säga dig att det är nog inte bara du som har svårt att hitta medryttare heller, jag bor mitt i sthlm, stallet ligger centralt med superbra kommunikationer men ändå kan jag inte hitta någon vettig person. Nu har jag lessnat totalt och en kompis har fått bli medryttare ist, trots att hon egentligen är för lång. Fattar inte hur det kan vara så svårt att vara ärlig?! förstår inte folk att sanningen kommer fram förr lr senare ändå?
 
Sv: Faaan! Min medryttare ljuger!

ja sanningen komme fram förr el senare...

jag är ju medryttare på en häst sedan 2½ år tillbaka nu..och jag har ALDRIG ljugit om minsta lilla grej!!! Aldrig! Inte ens när jag egentligen inte orkat åka till stallet så har jag inte ens ljugit ihop en (vit) lögn om varför jag inte kan komma..jag skulle nog skämmas som en dålig hund om jag ljugit om ngt å det kommit fram..

visserligen har folk snackat skit om mig till hästägaren om att jag gjort si el så...men det har inte ägarinnan trott/brytt sig om för hon litar på mig till 200% å skulle de vara ngt så skulle jag själv ha sagt det dirrekt efter...
för att: skulle de vara ngt som jag trott/tyckt var dumt gjort utav mig och att ägaren skulle bli "missnöjd" så skulle jag säga det Dirrekt!..vilket jag också har gjort..(nu är det inga jätte saker jag "klantat" mig med,men ändå,sånt kan ha stor betydelse för vissa å det är bättre att säga som det är än att hålla tyst/ljuga om det)

så jag måste nog stolt säga att jag är nog bland den bästa medryttaren man kan tänka sig att ha...:angel: faktiskt-med handen på hjärtat så är det så!:p
 
Senast ändrad:
Sv: Faaan! Min medryttare ljuger!

Jag håller helt med Nikkis - som medryttare får man ju ta del av någon annans ögonsten, det är inte bara ett (eller flera) ganska värdefulla djur man tar hand om det är ett djur som ägaren sannolikt och förhoppningsvis ÄLSKAR! Det är bland de största förtroenden man kan få som människa tycker jag... och det måste lönas med total ärlighet. Även om man som medryttare får lov att "erkänna" de fel man begår och således måste rucka en hel del på sin stolthet!!!

Under min period av rädsla för ridning till exempel fick jag ju upprepade gånger lov att ringa till hästens ägare och erkänna att jag darrande och kallsvettig mitt i kalla vintern upptäckt att jag inte kunde rida eftersom jag fick panik. Givetvis försökte jag för hästens skull kompensera något genom att pulsa runt i skogen i timtal så att hon fick komma ur hagen, fick motion och sällskap ändå men visst sved det att vara tvungen att ringa till ägaren och erkänna att "jag har inte ridit den här veckan heller..." Tack och lov lönades jag i min ärlighet med världens gulligaste ägare som bara gjorde allt för att peppa mig och till och med lämnade bort sin baby för att låta mig "ponnyrida" när hon ledde hästen så nu börjar jag sakta men säkert våga rida igen.

I gengäld ställde jag upp allt jag kunde när hon låg på sjukhus och jag har fixat en massa praktiska saker så att vi så att säga hjälper varandra. Att ha häst är jobbigt och roligt, att vara medryttare är roligt och ibland jobbigt - om man hjälps åt kan det hela bli mer roligt och mindre jobbigt!

Så önskar jag att alla kunde ha sin relation mellan medryttare och ägare! Ärlighet från båda håll, välvilja och en gemensam strävan för att göra det som är bäst för hästen och för varandra.

uuuppps vad låååångt det blev... sorry...
 
Sv: Faaan! Min medryttare ljuger!

Jag skulle nog också pratat med henne före jag bestämmde mig för att säga att hon ljuger.....
Hon kanske var där 9.40 och inte ens jag skulle vara så noga att jag sa att jag var där prick 9.43 på förmiddagen, då skulle jag också säga vid 10. Samma med eftermiddagen hon kanske kom 14.23 fast hon kallade tiden för 14 - tiden????
 
Sv: Faaan! Min medryttare ljuger!

men du får inte vänta för länge med att prata md henne! man ska helst göra det inom 24 timmar eller inte alls. alltså detta är inget måste, men det är en grejj som jag tycker funkar bra ;)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 189
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 662
Senast: Lhas
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 023
Senast: alazzi
·
Ridning Ska försöka att inte bli för långrandig nu. Har ridit mer eller mindre aktivt sedan jag var 11 år gammal och är idag i trettioårsåldern...
Svar
7
· Visningar
2 000
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp