Faaan! Min medryttare ljuger!

Sv: Faaan! Min medryttare ljuger!

Ett klokt och bra svar. Tack!
Jag tror du har helt rätt. Jag ska fundera lite mer på det men så är det nog.
:love:
 
Sv: Faaan! Min medryttare ljuger!

vart bor du i dalsland, själv bor ja i bäckefors,, å ä medryttare på ett varmblod ska snart få två egna hästar, å ja skulle aldrig ljuga vi skriver dagbok å locktid när vi ä där å va vi gjort å vad som måste göras, de funkar jättebra,,
 
Sv: Faaan! Min medryttare ljuger!

Tycker som vissa andra skrivit att om det är nödvändigt att prata med henne om det så gör det.
Men att anklaga INNAN du pratat med henne?
Hon kanske var där 09.30 och tittade på kl. när hon åkte & då va kl. 10 osv (hon kanske har vintertid fortfarande :devil: ) och dina vänner kanske kom 10.10

Prata ett vanligt samtal med henne ang detta, säg att mina vänner var där och fikade - träffade du dom? m.m

Hoppas det löser sig och att hon har en bra förklaring så allt är ur världen & att hon inte ljög- för det är inte roligt att inte kunna lita på vänner i ens närhet.
 
Sv: Faaan! Min medryttare ljuger!

Är du säker på att dina vänner kom före klockan 10.00?
H*n kanske åkte hem runt den tiden och kom tillbaka 14.00 ;)
Det hela kan ju vara ett missförstånd, och du förlorar inget på att vara lite passiv (om) när du ska prata med henne/honom.
Du kan ju bara konstatera att det var synd att du inte hann träffa dina vänner som var vid huset/hästhagen vid den tiden.

Sen när du har fått reda på sanningen, vilket du kommer om du pratar med personen :smirk: H*n kanske inte vågade berätta att h*n fick förhinder för att du kanske skulle bli arg eller nåt.. så medryttaren påstod att h*n varit där två gånger fast det egentligen bara var en gång? Oj, vad jag babblar :angel: - men lycka till iaf!
 
Sv: Faaan! Min medryttare ljuger!

jag skule sprakat henne direkt :devil:
Bison som aldrig kommer skaffa medryttare.
 
Sv: Faaan! Min medryttare ljuger!

Bison skrev:
jag skule sprakat henne direkt :devil:
Bison som aldrig kommer skaffa medryttare.

heh... inte för att vara elak, men med den inställning behöver du nog inte bekymra dig om att någon ens skulle vilja vara medryttare på din häst :smirk:
 
Sv: Faaan! Min medryttare ljuger!

Ta det bara lugnt, har hon alltid skött sig så tänk på alla anledningar till att ha henne kvar. Påpeka gärna lite försiktigt om att dina vänner var där och inte såg till henne, jag tror det räcker för att få henne att skämmas ett tag framöver. Och det är svårt att döma innan man vet anledningen. Som medryttare är man oftast megaorolig över att man ska göra något fel med pållen/pållarna man tar hand om, jag tror hon säkert gör sitt bästa, kanske var hon där fyra gånger dagen innan?
 
Sv: Faaan! Min medryttare ljuger!

hon kanske inte tyckte att klockslagen var så himla viktiga så hon kanske gick upp kl 08 och åkte nån gång runt nio, och kansk ehandlade på vägen, o så tror hon att hon var där ungefär 10, så så sa hon 10 =)

men sen så var ju vattnet bytt iaf, bättre att hon kommit dit en gång och gjort det hon skulle än att int ekommit alls.

men som alla andra säger, försök suga ut henne lite info o verka som att du inte anklagar henne, utan undrar, bara appropå ingentin gliksom =)

snacka lite, men jag tycker inte du skall sparka henne.. hon ha rju ändå ställt upp ganska mycket och gjort det hon ska innan. jag vet inte om jag hade orkat åka o kolla folks hästar o hålla på flera gånger på samma dag faktist.. inte om dom går på bete.. fast det kanske inte dina gör kom jag ju på nu när jag skrev de haha..

ah.. sug ut lite info och håll lite extra koll framöver, det finns säkert en bra elel rmindre bra anledning till att dom inte sågs.:bump:
 
Sv: Faaan! Min medryttare ljuger!

jag hade ringt upp henne och sagt att du vet om att hon inte alls varit ute till hästarna som hon sagt.Och låta hon förklara sig..
Sen skulel ajg lugnt säga att eftersom du ljuger kan ajg ej ha dig kvar som medryttare och du får avgå med omedelbar verka
 
Sv: Faaan! Min medryttare ljuger!

Kanske inte be henne dra åt helevte, men säg till henne att du vill ha en ärlig medryttare och gör klart för henne (på ett lugnt sätt) vad det är du vill som ska göras. Säg till henne också att om det händer en gång till så får hon inte vara din medryttare längre, för hon ska ju ändå följa dina regler då det är din häst. Men ge henne en chans till och förklara för henne vad som gäller så ska det nog lösa sig utan några helvetesfärder.
 
Sv: Faaan! Min medryttare ljuger!

alla har inte stenkoll på exakta klockslag! om vattnet var bytt och inte dina vänner hade gjort det så är det ju hon!
och du verkar ju nöjd med henne annars så varför skulle hon ljuga nu? och det är till att överreagera att ge henne kicken!

PRATA med henne innan du sitter på buke å anklagar henne! hon har säkert en jättebra förklaring.
å är du för den delen säker på att dina vänner haft stenkoll på tiden?

jag skulle personligen inte göra så stor skillnad på om klockan var 9.40 eller 10.00 eftersom jag ändå skulle sagt att klockan var runt 10 :p
 
Sv: Faaan! Min medryttare ljuger!

*KL*
En gång lögnare alltid lögnare-

Jag hade en vuxen medryttare som tvättade min häst utomhus. Den hade en musklelskada i korset o som gick på medicinering för detta.

Detta var i Februari:devil: o hon visste om vikten av att hålla den varm. Hästen blev nu halt igen, trots med.

Hade mött min kompis´pappa i skogen i galopp uppför en lång uppförsbacke med sand o sten.

Satt o red i 2 timmar på ridbanan.

Hade sin hund i sadeln- djupa repor. Sa till henne, men det hände igen o igen.

Fick "sparken" då hon tvättade hästen igen när det var 8 gr. o mulet..
Passade på med detta när jag var borta.
 
Senast ändrad:
Sv: Faaan! Min medryttare ljuger!

axel skrev:
*KL*
En gång lögnare alltid lögnare-

Jag hade en vuxen medryttare som tvättade min häst utomhus. Den hade en musklelskada i korset o som gick på medicinering för detta.

Detta var i Februari:devil: o hon visste om vikten av att hålla den varm. Hästen blev nu halt igen, trots med.

Hade mött min kompis´pappa i skogen i galopp uppför en lång uppförsbacke med sand o sten.

Satt o red i 2 timmar på ridbanan.

Hade sin hund i sadeln- djupa repor. Sa till henne, men det hände igen o igen.

Fick "sparken" då hon tvättade hästen igen när det var 8 gr. o mulet..
Passade på med detta när jag var borta.

Jo, men det är ju lite skillnad tycker jag...
Här är det ju lite frågan om det kan vara missförstånd med tiden för vattning av hästarna, och inte direkt miss skötsel av varken häst el grejor.
 
Sv: Faaan! Min medryttare ljuger!

Jag vill inte försvara henne eller så men det kan ju varit så att hon var där kl 10. Kanske bara åkte förbi i bilen och kollade att det såg lugnt ut och så kollade hon vatten och lite närmare på hästarna vid 14.00-tiden.

Fråga henne gärna. Bättre att reda ut det än gå omkring och bli argare och argare.
 
Sv: Faaan! Min medryttare ljuger!

räcker det inte med att titta till dom en gång om dan.. ?? skulle jag åka flera mil varje dag för o kolla till hästarna ett par - tre gånger??
 
Sv: Faaan! Min medryttare ljuger!

Dalsland skrev:
Jag tror snarare på att medryttaren ville visa sej på styva linan och utge sej för att vara duktigare än hon (jo det är en hon ;))
Jag har bett henne kolla hästarna minst två gånger om dagen (gärna fler) och fylla på vatten minst en gång om dagen och byta vatten och rengöra vattenkärlet minst en gång om dagen. Pluss kolla staket och hästar.

Jag har inte haft krav på henne att vara hos hästarna jättemånga gånger varje dag men jag frågade om hon kunde vara där minst 2 gånger/dag och hon har sagt att hon varit där flera gånger som jag vet att hon inte har varit.
Det kanske bara är jag som överreagerar. :(


räcker det inte med att titta till dom en gång om dan.. ?? skulle jag åka flera mil varje dag för o kolla till hästarna ett par - tre gånger??
 
Sv: Faaan! Min medryttare ljuger!

bubbel skrev:
heh... inte för att vara elak, men med den inställning behöver du nog inte bekymra dig om att någon ens skulle vilja vara medryttare på din häst :smirk:
:rofl: :bow:
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 197
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 662
Senast: Lhas
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 023
Senast: alazzi
·
Ridning Ska försöka att inte bli för långrandig nu. Har ridit mer eller mindre aktivt sedan jag var 11 år gammal och är idag i trettioårsåldern...
Svar
7
· Visningar
2 000
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp