Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Ska åka på läger med min häst i mitten på juli. Hur gör ni efter läger för att hästen skall hinna återhämta sig bäst. lägrer har 2...
Svar
4
· Visningar
731
Senast: IngelaH
·
S
Träning Om du ramlar av på ett fält, hur gör du då, håller du hårt i tyglarna för att hästen inte ska komma nånstans, eller släpper du??
2
Svar
36
· Visningar
8 835
Senast: sky_fly
·
G
Träning Yapp. Jag har blivit erbjuden att sköta och rida en häst under 4-5 veckor i sommar. Det är ju sånt man drömmer om att någon ska fråga...
Svar
7
· Visningar
1 044
Senast: Becca85
·
Träning Är det nån här som provat att rida någon av de många ridleder som nu finns i Sverige med egen häst? Skulle vara kul att höra lite hur...
Svar
4
· Visningar
1 380
Senast: morrhoppan
·
Träning Hur hårt kan man jobba med en tvååring? Jag tänkte köra in min kille och han behöver få upp flåset och lite mer muskler. Vågar man ha...
Svar
1
· Visningar
704
Senast: Muddson
·
L
Träning Jag har länge gått och funderat på att göra en långtur på ca 1 månad i fjällen eller så. Har nu siktat in mig på nästa sommar. Någon som...
Svar
13
· Visningar
2 707
Senast: moli
·
M
  • Låst
Ridning vad är barockridning? Har aldrig förstå vad det är, och det verkar ganska intressant. Är det bra mot något speciellt eller vad är...
Svar
1
· Visningar
713
Senast: IngelaH
·
Träning jag hästen om jag står upp, tillbakalutad när jag rider i ganska brant nerförsbacke? gör jag rätt eller fel? är det bättre att sitta ner...
Svar
4
· Visningar
822
M
Ridning Kan man göra den påp en o uppvärmd häst??? fick i uppgift av min tränar eatt göra den i början av varje ridpass. Men glömmde å fråga...
2
Svar
31
· Visningar
2 981
Senast: Missy och Vera
·
Träning Jag är varmblod-ägare vi har 3 startklara travare,(amatörtränare)nu så är en av dom 9 år och vi har beslutat att han (marshall)ska få...
Svar
8
· Visningar
1 053
Senast: marshall
·
S
Träning Min häst har lite svårt att gå rakt, han vill som slingra sig åt alla håll och kanter. Trycker jag då med en skänkel emot så slingrar...
Svar
15
· Visningar
1 622
Senast: mackan
·
Träning Jag har köpt en till häst på 1 år (hingst) som till hösten ska stå tillsammans med 2 14 åriga kallblodstravarvalacker. Den ena är...
Svar
6
· Visningar
1 100
Senast: Rie
·
  • Låst
Träning Hästarna går ute nu dygnet runt men får krafft i hagen på morogn. Funkar bra, dem har sina platser och håller sig där, oftast:D...
Svar
2
· Visningar
805
Senast: giffan
·
M
Träning Har just nu funderaingar kring mitt 8-åriga halvblodssto. Hon är snäll mot andra hästar sparkas och bits inte, nafsar på sin höjd för...
Svar
4
· Visningar
745
Senast: axel
·
M
Träning :idea: Jag rider mest ensam och undrar om det finns någon som vet ev ridgrupper som gör okomplicerade ridturer över några dagar el...
Svar
2
· Visningar
805
Senast: riffan
·
I
Träning Var ut i hagen och skulle kolla på hästen som åt hö. Kände efter på bakhovarna om den var varm och då kände jag att mulen noppade i...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 339
Senast: Tappsveden
·
P
Träning Jag tog upp ridningen för drygt ett halvår sedan. Som barn gick jag på ridskola under 5-6 år och red både ponny och senare stor häst...
Svar
5
· Visningar
955
Senast: Pirat
·
Ridning Nu kommer en sån där dum fråga... När jag bärja träna akademiskt använde jag kapson, jag lånade min kompis kapson som hade häst i...
Svar
4
· Visningar
1 071
Senast: psychogrrl
·
  • Låst
Ridning http://hauteecole.ru/en/horse_revolution.php?sid=57&id=195
Svar
5
· Visningar
1 261
Senast: IngelaH
·
F
Träning Jag rider en new forestvalack som heter Lizard. Han är 8 år & tränad mycket i western. Jag rider klassiskt med honom & hoppar...
Svar
11
· Visningar
1 740
Senast: Fanny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp