Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

I
Träning Hur åker era hästar?? Med väggen stängd, väggen öppen eller helt utan. Varför åker eran häst så??
Svar
12
· Visningar
1 041
Senast: Tabitha
·
O
Träning Min häst har gått i en ganska bra form nu fram till sommaren. Ska nu gå på bete i ca 8 veckor. Kommer hon tappa de muskler vi byggt upp...
Svar
6
· Visningar
934
Träning *jag vet inte ifall tråden ligger rätt...men den får flyttas om den inte gör det* Vad gör man när allt känns skit? Det känns som att...
Svar
7
· Visningar
833
Senast: Elisha
·
Träning Min häst har alltid varit lite knepig vid lastning, men man har alltid kunnat övertala honom. Men nu senaste gången vi skulle iväg,så...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 149
Senast: zillax89
·
Träning I senaste numret (Nr 5-6) av tidningen Häst & Ryttare, som ridsportförbundet skickar ut, fanns en, enligt mig, intressant insändare...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 950
Senast: Alazan
·
Träning på sk "NH rep" eller ledrep eller vad man nu vill kalla det:D Är på jakt efter ett sånt men dem flesta som säljer såna, säljer med en...
Svar
7
· Visningar
1 002
Senast: Sammet
·
T
  • Låst
Träning jag undrar om ni har något tips, hur man kan lära en fd travare att gallopera? tacksam för svar:) :bump:
Svar
3
· Visningar
869
Senast: IngelaH
·
N
Ridning Är det nån här som rider enligt "AR" och samtidigt tävlar dressyr? Hur går det för er? Vad rider ni för klasser? Skriv gärna lite om era...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
8 723
Senast: psychogrrl
·
Träning Min häst är extremt okänslig för mina skänklar, han lyssnar nästan inte alls vare sig för pådrivande skänklar, eller för ytterskänkeln...
Svar
18
· Visningar
1 584
H
Träning Hejsan! Jag måste nu få veta vad det är för åldersgräns vid hingshantering??? Kan någon hjälpa mig snarast???!!! Måste verkligen få veta!
Svar
18
· Visningar
3 101
Senast: pinky
·
  • Låst
Träning Jag flyttade min arabkille på 4 år till ett bete för snart 1 månad sedan. Jag tyckte att det skulle bli jätteroligt för att det finns så...
Svar
2
· Visningar
709
Senast: IngelaH
·
M
Träning Hey. Min familj och jag ska köpa en 1-åring vid namn Othello K. Men jag har lite funderingar över detta. Ex. Vad kan man göra? Vad...
2
Svar
31
· Visningar
2 613
Senast: urkella
·
Träning Vilka fördelar / nackdelar ser DU med att antingen longera eller tömköra på volt ?
2
Svar
24
· Visningar
2 357
Senast: Sparf
·
H
Träning Hejsan. Jag rider en unghäst som fick sadeltvång när den reds in, detta har relaterat i att jag inte kan sitta upp på den utan att...
Svar
8
· Visningar
969
Senast: hannzi
·
A
Träning hur lär jag min hästa att buga? ;)
Svar
2
· Visningar
687
Senast: hillevie
·
S
Träning Är det någon här inne som är bra på att lära sina hästar trick? Har en unghäst hemma (4år) som hade behövt lite extra psykisk...
Svar
6
· Visningar
827
Senast: Sana
·
M
Träning Hej. Har läst lite om olika inlägg gällande trick training. Tycker det verkar var ett bra komplement till övrig träning eller om man som...
Svar
3
· Visningar
661
Senast: Sana
·
S
Träning Måste just fråga en sak, dom har ju sluta sälja Chevalet myggmedel, anatgligen för att det är för starkt. Men vad är det som är så...
Svar
2
· Visningar
869
Senast: Sharp__
·
A
Träning Ursula Wilbys och Tobbe Lincon Larssons bok "Lydnadsträning för hästen" ELLER Klaus Ferdinand Hempflings "Hästens själ : från första...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: _Asynja_
·
M
Träning Hejsan! Jag är en tjej på 1,72 cm och 120 kg som gärna skulle vilja ta upp min ridning igen och så småningom köpa mej en häst för lugna...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 871
Senast: oopsie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp