Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Förhoppningsvis ska vi snart hämta hem vår nya familjemedlem. Det är 4-5 timmars bilresa hem med transporten. Jag har aldrig kört så...
2
Svar
25
· Visningar
3 336
Senast: Panikie
·
A
Ridning Hur ska man sitta egentligen! Jag var på en tredagarskurs för Hempfling förra helgen, vilken uppfriskade mitt minne en hel del på...
2
Svar
26
· Visningar
2 304
Senast: Alkemisten
·
Träning Jag och min nya häst har uppenbara kommunikationsproblem. idag när jag var nere i hagen för att gosa och prata med mina hästar så kom...
2
Svar
35
· Visningar
1 978
Senast: cristobal
·
V
Träning Mitt problem kan tyckas larvigt men det är jättejobbigt! Jag har en 18-årig liten halvblodsvallack som alltid har varit lätthanterad...
Svar
1
· Visningar
698
Senast: Theken
·
D
Träning Jag har en 6-årig korsnings ponny.. han är inriden lite grann.. han e snäll och så men, när jag rider på spåret så går det inte.. han...
Svar
7
· Visningar
1 976
Senast: nexxa
·
Z
Träning HEJ! Jag behöver verkligen hjälp! HOPPAS ATT NI GILLAR ATT SKRIVA :angel: Fakta om hästen : 5 årigt D-ponny sto , grundriden ...
Svar
1
· Visningar
625
Senast: Vertigo
·
F
Träning Hur gör ni andra med ridning under riduppehållet på sommaren? Jag rider på ridskola men saknar hästarna och ridningen under...
Svar
16
· Visningar
1 130
Senast: Mirre
·
Träning Hur är det nu egentligen, vad säger lagen om hästbadande på stranden? Jag fattar givetvis att man inte ska åka ner till en välbesökt...
Svar
4
· Visningar
2 692
Senast: karini
·
D
Träning Jag tog in en häst från hagen här om dan vilket fick mig att fundera på vad som på går i deras huvuden. Hästen jag tog in är inte min...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: dragonlady
·
C
Träning Hej! Har mina 2 hästar, en unghäst och en pensionär på bete hemmavid tillsammans med grannens unghäst. Har låtit dem bara vara några...
Svar
5
· Visningar
1 353
Senast: cafu
·
Träning Min 5-åring är igång och växer nu igen....hon är just nu mellan 1.57-1.60.... Hon är några cm högre bak.... Vad gjorde ni/gör ni när...
Svar
1
· Visningar
582
Senast: Alazan
·
Träning Efter lite problem med en nu fd. hyresgäst i vårt stall tänkte jag kolla hur ni hade gjort i givna situation. En ny valack i stallet...
Svar
11
· Visningar
1 163
Senast: hillevie
·
M
Träning Hittade den här bilden på Pat Parelli vilket förvånade mig. http://community.webshots.com/photo/96624537/292492318kfsJWt (ny länk...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 672
Senast: oopsie
·
S
Träning Medryttarhästen gör mig fullkomligt galen ibland! Han har stått i 2 dagar nu då jag skulle ridit, då jag inte kunde rida i fredags pga...
Svar
8
· Visningar
838
Senast: soffiz
·
Träning Hur viktigt tycker ni det är att hästen ska ha minst en vilodag i veckan eller ett väldigt lugnt arbete i veckan med t.ex. bara skritt i...
2
Svar
26
· Visningar
2 228
Senast: Iccic
·
Träning Ridrädsla har övergått i ledarskapsproblem. Nu handlar häst-människarelationen om vem det är som bestämmer. Hästen sätter sig...
2
Svar
23
· Visningar
1 517
Senast: Mimsan
·
F
Träning Nu börjar det närma sig, 2 av mina ska âka Belgien-Sverige. Har anlitat en svensk transportör som kör kamerabevakat samt att hästarna...
Svar
4
· Visningar
754
Senast: Theken
·
B
Träning Hejsan, har lastningsproblem. Min häst har i flera omgångar fungerat jätte bra att lasta, även kunnat åka iväg ensam med henne utan...
Svar
8
· Visningar
908
Senast: Matten
·
Träning ...på min häst chili är kort men det är bara med bakbenen. Hur ska jag kunna få henne att länga steget bak?? hon tar nästan dubbelt...
Svar
8
· Visningar
813
Senast: inspir
·
Ridning Jag har ett personligt problem, jag spänner rumpan & nedre delen av ryggen samt spänner benen & tar stöd i stigbyglarna när jag rider...
2
Svar
32
· Visningar
3 890
Senast: Spirit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp