Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

V
Träning Min sköthäst har väldigt tråkigt när vi är på ridbanan. Rider oftast ut men när man väl kommer in på ridbanan så dör han efter en...
Svar
2
· Visningar
751
Senast: Venezuelas
·
T
Träning Jag har ett problem. :smirk: Mitt isis-sto tycker väldigt mkt om killar.. hrm.. När man är ute o rider så går det jättebra, ända tills...
Svar
13
· Visningar
1 181
Senast: Korven
·
S
Träning hej. alldeles ny här o vet inte riktigt hur detta fungerar ännu.. hoppas jag gör rätt.. tänkte kolla om någon här vet vilka c eller d...
Svar
7
· Visningar
1 497
Senast: ankic
·
K
Träning hej jag har ett litet problem med min häst som jag inte vet riktigt hur jag ska lösa. Hon är lite speciell, lite nervig, väldigt...
Svar
18
· Visningar
1 003
Senast: kajsakajsa
·
Träning Min lilla tjej är uppvuxen på lösdrift men vi har ju stall. Tror inte hon stått i stall förut. Hästarna var så trötta igår kväll och...
Svar
5
· Visningar
746
Senast: Mitrolle
·
L
Träning Hur får man hästen att dricka på tävling? Vi har prövat allt möjligt, tagit med eget vatten, hällt i nåt annat(låter som om jag typ...
2
Svar
34
· Visningar
3 477
Senast: Zara
·
W
Träning Jag rider i en nybörjargrupp för vuxna och tycker mycket om att vara i stallet. Kommer alltid en bra stund innan lektionen för att kunna...
2
Svar
31
· Visningar
2 324
Senast: zillax89
·
Träning Säkert många som känner till mig Tibra här på buke, för jag är en höjdare på att göra trådar, men oftast söker jag då hjälp. Nu är jag...
Svar
5
· Visningar
1 035
Senast: Fibusen
·
Träning hej jag har en fråga om öppna och sluta. hur övar man in dom?? mitt underbara varmblods sto kan inte skillnaden mellan sluta och...
2
Svar
28
· Visningar
7 508
Senast: Mirre
·
E
Träning Alltså, jag har fastnat TOTALT i att känna/se efter jämnvikten på ALLT! Jag sitter och tänker på sånt hela ridturen, ÄR läderna lika...
Svar
17
· Visningar
1 262
Senast: Korven
·
J
Träning Spelar det någon roll hur tung man är när man rider in hästen? Om det är en välväxt häst? Kan någon på 80 kg rida in ett halvblod eller...
2
Svar
21
· Visningar
2 981
Senast: supergladis
·
F
Träning Jag har ett två månaders hingstföl som är väldigt "hingstig" i bemärkelsen att han bits och stegrar enormt mycket. Han är mycket...
Svar
5
· Visningar
2 277
Senast: Rotterö
·
V
Träning hej hallå alla jag hittade ingen tråd som beträffade mitt problem såå jag hoppas moderdatorn låter mig vara kvar :rofl: :rofl...
2
Svar
37
· Visningar
2 012
Senast: axel
·
Träning ..verkar det som :( Ponnyn har nu gått från mage XL till mage XXL och det betyder att han har breddat ryggen och är fet helt enkelt...
2
Svar
25
· Visningar
1 866
Senast: Septicemia
·
Ridning Med denna tråd vill jag inte anklaga, inte peka finger, inte dömma någon sida för något, varken gott eller ont. Varför jag tar upp...
Svar
16
· Visningar
1 644
Senast: bigganl
·
G
Träning Ponnyhästar delas väl in i olika kategorier efter hur utbildade de är? Kan någon berätta vad en kategori D innebär? Skriv inte bara...
Svar
4
· Visningar
822
Senast: Geasey
·
Träning Idag efter ridturen, så gosade jag med hästen och kramade honom.Lade ena armen över mankammen och kramade och borrade in ansiktet i...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Spirit115
·
S
Träning Jag har nyligen skaffat ny häst. En super snäll läromästare. Men han är så "tittig" och jag har väldiga problem så fort jag ska rida...
2
Svar
38
· Visningar
3 963
Senast: hodde
·
J
Träning Foffe är lite nervig av sig, och vi ska snart börja rida in honom. Han är otroligt känslig för vad som händer framför, bakom och bredvid...
Svar
4
· Visningar
721
Senast: kajsakajsa
·
C
Träning jag HAR INGEN ANING om denna blev rätt placerad, men nån får väl flytta den om det blev fel. Nu är det så här att jag (och mina...
Svar
11
· Visningar
1 591
Senast: CloudBerry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp