obalanserad galopp!

Sv: obalanserad galopp!

jag rider en travare som inte helle rhar världens bästa galopp (inte den sämsta heller iofs ;)).
henne gör jag MKT fattningar på, både på töm och under ryttare, i princip aldrig mer galopp än ett halvt varv på volt, om vi inte är i skogen och busar förstås... :angel:

provade även att hoppa (mest travhoppning) i förrgår, och det gjorde susen med galoppen! plötsligt orkade hon bära sig, göra volter etc, utan att falla åt endera hållet, och kunde bära sig själv hyfsat, i ett balanserat tempo...

alltså: fattningar, lite hoppning, och TÅLAMOD! :)
 
Sv: obalanserad galopp!

ska testa att hoppa imorgon.. han fick skritta och trava över shettisens små agilityhinder bara för att vänja sig lite (han har nog aldrig sett ett hinder förut - förutom lite löshoppning och stockar... ) får väl se hur det går... antar att han kommer att försöka springa förbi eller göra små femeninta (stavning?) skutt över:bump:
 
Sv: obalanserad galopp!

axel skrev:
Nu blev det klurigt här:confused:
Ser nu att jag trodde att smulu var du o jag skrev inte om fattningarna.

Jag gör jättefina fattningar o rider väl i hela galoppregistet men skritten:D
Rider inte mer skritt än nödvändigt.
Då somnar min häst.
Jag rider korta skrittrepriser o växlar mellan fri, ökad, mellan o samlad skritt.

Lydig o lösgjord i skritten? Ja gör även fina skrittpiruetter

Öhh, sorry, det var Polly_mulle som skrev om fattningarna...ska vi skylla på värmen? :angel:
 
Sv: obalanserad galopp!

Nu är jag glad!! har ridit hos min tränare två gånger i rad nästan - förra gången visade han tendenser på att orka runt på volten men jävlades som vanligt med mig - tränaren föreslog att jag skulle testa sporrar :eek: så idag när jag red dit hade jag mina fina helt oanvända sporrar på mig och gissa vad!?!? hästen dansade runt volten!!! men tillslut blev det så varmt att vi inte orkade mer . varken jag eller hästen... JAG ÄR SÅ LYCKLIG! - men jag ska tillägga att jag bara behövde använda sporrana första gångerna för att pollen skulle fatta att han skulle springa runt - inte raktfram
:rofl: :rofl: :rofl:
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 607
Senast: Freazer
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 394
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 387
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp