Sv: Rycker?

Det första jag skulle gjort är att kolla hennes mun och utrustning annars kan det mkt väl stämma att hon vill ifrån arbete men det kan även vara så att hon vill ifrån din hand. Att du kanske drar hårt i munnen på henne och när hon börjar så blir du ännu hårdare? Man reagerar oftast så att man vill dra tillbaka när hästen för 5689 gg dragit tyglarna ut händerna på en. en kompis häst höll på och rykte upp och ner, tränaren sa då åt henne att rida på lite längre tyglar och inte hålla så hårt i munnen på henne. Det funkade ypperligt. Testa det! Annars skulle jag testa andra bett.
 
Sv: Rycker?

*Gotlandsrusset* skrev:
Det första jag skulle gjort är att kolla hennes mun och utrustning annars kan det mkt väl stämma att hon vill ifrån arbete men det kan även vara så att hon vill ifrån din hand. Att du kanske drar hårt i munnen på henne och när hon börjar så blir du ännu hårdare? Man reagerar oftast så att man vill dra tillbaka när hästen för 5689 gg dragit tyglarna ut händerna på en. en kompis häst höll på och rykte upp och ner, tränaren sa då åt henne att rida på lite längre tyglar och inte hålla så hårt i munnen på henne. Det funkade ypperligt. Testa det! Annars skulle jag testa andra bett.


Om jag var tvungen att välja någonting som jag är nöjd med mig själv inom ridningen så skulle det vara att jag är mjuk i handen.
Jag har fått fler ''korta tyglarna'' instruktioner på träningar än vad jag fått det motsatta.
Det är liksom inte att hon drar tyglarna ur händerna på mig, utan huvudet går bara som en häst som är mycket halt.
(och halt är hon absolut inte)
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 023
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: Freazer
·
Träning I kölvattnet av Helgstrandsskandalen vill jag slå ett slag för grundridning (och markträning) och då menar jag inte lätt klass, utan...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
9 004
Senast: Bison
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
717
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp