Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Hej! Jag har en schäfer/border collie korsning på snart 9 år. Dom senaste dagarna har han börjat bli hes i rösten (Jag antar...
Svar
1
· Visningar
706
Senast: nilie
·
Övr. Hund Tänker på en specifik händelse men undrar rent beteendepsykoligiskt- kan en hund hämnas? Alltså om en hund blir attackerad av en annan...
2
Svar
33
· Visningar
2 208
Senast: Fille
·
Hundhälsa Hejsan! Fullt medveten om att man skall rådfråga veterinär vilket jag kommer göra efter fm promenaden då jag sett hur hunden är jämfört...
Svar
2
· Visningar
6 464
Senast: Dandylinn
·
Hundhälsa Min hund har haft problem med diskbråck. Bråcket är ca 10-15 cm från svansroten. Senast på rehaben så diskuterade vi Back on Track...
2
Svar
39
· Visningar
3 931
Senast: Tora
·
Övr. Hund Hej Hundbuke! Vet att det finns mycket kunnigt hundfolk härinne och därför tänkte jag kolla om någon har tips eller råd angående...
Svar
8
· Visningar
990
Senast: Monstermom
·
Övr. Hund Kom just på iden efter jag har skrivit i min förra tråd om skällande vid hundmöten, att man kanske skulle ha en problemhundstråd här...
Svar
0
· Visningar
314
Senast: Uttern
·
Övr. Hund Hunden accepterar inte riktigt min pojkvän. Har aldrig haft problemet tidigare eftersom hon gillar allt och alla. Han har varit hundvakt...
39 40 41
Svar
802
· Visningar
39 958
Senast: dobbis
·
Hundhälsa Efter att ha nosat på cert i Norge men (troligen) missat pga rörelserna och sen låtit en bekant som är hundkiropraktor kolla upp Breeze...
2
Svar
23
· Visningar
4 240
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa Jag köpte en Moser Rex tidigare i höstas men den duger ju inte till att klippa med, så förslag på en klippmaskin som inte kostar en...
Svar
5
· Visningar
673
Senast: Gnist
·
Hundavel & Ras Jag undrar om det är fler än jägarna som har märkt av den stora debatten kring räv-sm? Började med många missförstånd vad det var i...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 550
Senast: dender
·
Övr. Hund Jag sökte och hittade lite trådar om skällande hundar, många om hur man ska få hundar sluta och även trådar där skällandet betraktas som...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 174
Hundavel & Ras Nu är det bråttom.... Hade en aussievalp "bokad" från en parning som skulle ske nu i februari som inte blir av. Hade letat så länge och...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 493
Senast: hjarterdam
·
Övr. Hund Det dök upp ett lite ovanligare ämne i mitt Facebook-flöde häromdagen. En person har fått "möjlighet" att ta hand om en flock förvildad...
Svar
19
· Visningar
1 478
Senast: skogaliten
·
Övr. Hund Bara så att ni vet. Och den varken skäller eller runkar mot mitt ben. En alldeles underbar hund.
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 928
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Har länge suttit och funderat på om jag ska spara upp till en vinthund, tycker de ser och verkar vara grymt härliga hundar men vet inte...
Svar
4
· Visningar
616
Senast: lambero
·
Hundavel & Ras Vad har ni för erfarenheter av dalmatiner? Både mentalt och hälsomässigt.
3 4 5
Svar
98
· Visningar
8 415
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Vi har tidigare haft 2-3 hundar tillsammans under årens lopp och jag tycker det är trevligt att ha mer än en vovve. Vi har haft...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 244
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
Övr. Hund Nu har jag och vovve anmält oss till en nybörjarkurs i rallylydnad. Är det någon här som håller på med rally-lydnad månntro...
99 100 101
Svar
2 014
· Visningar
182 739
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa OK då var det dags igen. Dagmatte säger att Pyssling pissar inne. Han gjorde det förrut på dagis. Och de ville att jag skulle kastrera...
Svar
19
· Visningar
1 265
Senast: purity_666
·
Övr. Hund Kära Buke, jag behöver tips på en sele som inte skaver bort päls vid manken på en liten, långhårig hund. Upptäckte här om dagen att...
Svar
6
· Visningar
3 411
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Härnösand

Hund, Katt, Andra Djur