Vad tycker ni om skällande hundar?

Ja precis! Jag reagerade på det mest för att jag tycker det är så himla jobbigt med hundar som står och skäller hela dagarna och visar missnöje utan att ägarna, som har ansvaret för hunden välbefinnande, bryr sig ett skit om att göra situationen bättre för dom :(
Vi bor granne med en sån :down:

Jo, jag förstår det. Jag börjar misstänka att de flesta som bor ute i byarna har sådana grannar. Samtidigt kanske det kan vara så att en del kanske anser att det inte går att göra något åt skällandet för att hunden är sån. :meh:

Gällande vår hund så är hon rätt vaktig av sig. Det hör till rasen och vi visste att det är något vi kommer få jobba med så det inte tar överhand. Tycker nog vi lyckats rätt bra även fast jag kan önska att vi kan få tyst på henne snabbare ibland. Har vi sett vad det är hon larmar om och säger att "tack, vi har sett och det är lugnt" så ska hon ge sig. Där är vi inte än men @Uttern s tips gillade jag! Kanske något att prova :)
Sen jag började jobba hemifrån sitter hon ytterst sällan i hundgården. Den ligger så att alla som går förbi på vägen passerar där. Jag var helt säker på att hon kommer göra som grannhundarna och skälla så fort något rör sig på vägen eftersom hon har så otroligt nära till att tala om. Men gissa om jag blev förvånad när grannen berättar att hon knappt kollar på dom när dom går förbi och hon är hundgården. Samma om det kommer in någon på gården, hon säger inget då heller när hon är i hundgården.

Ja precis! Jag reagerade på det mest för att jag tycker det är så himla jobbigt med hundar som står och skäller hela dagarna och visar missnöje utan att ägarna, som har ansvaret för hunden välbefinnande, bryr sig ett skit om att göra situationen bättre för dom :(
Vi bor granne med en sån :down:

Tanken är väl god men det känns ändå som man bara lindar in problemet, man får bo ganska långt bort från närmsta granne eller i en dal eller tät skog om man ska dämpa ljudet från skällande hundar. Iof så är ju skall mer störande ju högre det är men som sagt var jag hör hundar som skäller nån kilometer bort och de hörs ganska bra.

Jag kan tänka mig att man har flera hundar så triggar de gärna igång varandra, hur är era hundar skäller de om de hör "grannhundar" som skäller? min omplaceringstik är jag lite förvånad över hon skäller otroligt lite och inte ens när grannarnas hundar skäller - vilket jag tycker är otroligt skönt. Skäller tikar mindre än hanar?

Tanken är väl god men det känns ändå som man bara lindar in problemet, man får bo ganska långt bort från närmsta granne eller i en dal eller tät skog om man ska dämpa ljudet från skällande hundar. Iof så är ju skall mer störande ju högre det är men som sagt var jag hör hundar som skäller nån kilometer bort och de hörs ganska bra.

Jag kan tänka mig att man har flera hundar så triggar de gärna igång varandra, hur är era hundar skäller de om de hör "grannhundar" som skäller? min omplaceringstik är jag lite förvånad över hon skäller otroligt lite och inte ens när grannarnas hundar skäller - vilket jag tycker är otroligt skönt. Skäller tikar mindre än hanar?

Håller med dig!

Vi bor i en dal och "uppe på berget" bor det en hund som står mer eller mindre dygnet runt och skäller. Tycker synd om den. Eftersom den står där så mycket så märks det att den aldrig får göra något roligt heller.

Vår hund bryr sig om andra hundar som skäller. Det hon skäller på är när hon ser folk runt omkring gården och på vägen eller när det kommer bilar in på gården. Tack gode gud att hon inte skäller på varje bil för vi bor precis bredvid en 70 väg :p

Liknande trådar

Hundhälsa Åsikter finns alltid. Det finns lika mycket hundägare, som åsikter om vad som är bäst för hunden. Alla tänker vi olika, och samtidigt...
Svar
9
· Visningar
1 789
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 483
Övr. Hund Jag startade en tråd om hunden jag är extramatte åt för ett tag sedan, men kan för allt i världen inte hitta den. Nåväl. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 764
Senast: FjantaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka