Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bara så att ni vet.
Och den varken skäller eller runkar mot mitt ben.
En alldeles underbar hund.
Jag tänkte att det kanske kunde vara roligt för dem som tålmodigt har förklarat och berättat hur hund skall fungera när det blir rätt, att det faktiskt har gått in.Att hon är så full av hund att hon bara måste posta?
Jag tänkte att det kanske kunde vara roligt för dem som tålmodigt har förklarat och berättat hur hund skall fungera när det blir rätt, att det faktiskt har gått in.
Så det spelade roll att ni gjorde er besväret.
Första taxen - som var en super, duper star till inkarnation av Diana, en jakthund extraordinär, avgudad och tillbed i Mellansverige - var ofta "hund" och "hunden".Jag tänkte att det kanske kunde vara roligt för dem som tålmodigt har förklarat och berättat hur hund skall fungera när det blir rätt, att det faktiskt har gått in.
Så det spelade roll att ni gjorde er besväret.
När min sambo behöver hunden så är den upptagen och inte tillgänglig för mig.En hund blir i regel en familjemedlem som finns där vare sig man har behov av den eller inte.
<snip>
Den kommer att ha ett antal sysslor att utföra, precis som andra familjemedlemmar.
Ja eller hur?Nu tycker jag det är på tiden att @Inte_Ung ger oss en uppdatering hur det går med hunden.
Ja eller hur?
Det går jättebra.
Den följer oss som ett plåster, ingen risk att tappa bort den på något vis alls.
Sköter sina viktigaste sysslor helt automatiskt.
Sover i vår säng tillsammans med oss och en bunt katter.
Och ligger just nu bredvid mig i soffan och ägnar sig åt att vara gullig.
Jag har försökt att ta diverse bilder.
Men det går mindre bra.
Glödande ögon av blixt, en ny upplevelse för mig.
Hunden har lämnat bilden och soffan/sängen är tom.
Hunden syns inte mot bakgrunden.
Är några av problemen.
Nu så skall vi gå ut och försöka med "hund i gräs".
Precis så skall en bra Schäfer vara!Efter 4 dagar med eget ansvar för Hunden, det är Hunden och jag, så kan jag konstatera att det är på ett helt annat sätt än med andra djur.
Jätteroligt men det är tur att vi har avsatt så mycket tid till projektet Hund.
Det är t.ex. nästan alltid någon hemma annars så är Hunden med.
Uppgifterna som Hunden skall ha löser sig på något magiskt vis automatiskt.
Den verkar räkna ut själv vad som behöver göras.
Tjänstvilligheten hos en hund är i det närmaste oändlig.
Alltid till din tjänst.
Visst är det häftigt?Den verkar räkna ut själv vad som behöver göras.
Förståeligt.helt slut efter att ha försökt att hålla rätt på oss en hel dag.
Ja det är ju det.Visst är det häftigt?
Litet uppdatering:
Ju mer vi umgås Hunden och jag ju mer annorlunda jämfört med de andra djuren upptäcker jag att den är.
Att den själv håller reda på vad som skall göras är en helt ny upplevelse.
Den håller t.ex. reda på vilka tider som vi skall gå ut och mata hästarna.
Sedan så ser den på mig precis vilket moment vi är i och går och lägger sig fint utanför staketet och tittar på medan jag arbetar.
Jag behöver inte längre säga vad som skall göras.
Den förstår också namn på platser så jag kan säga "Gå till Huset!" och så gör den det.
Jag är fortfarande förvånad varje dag.