Det blev en schäfer

Alltså någonstans så har din aversion mot hundar ändå avslöjat ett intresse. Men jag fick ändå läsa tre gånger för att förstå vad det stod. Kul.
Skulle inte förvåna mig om du blir "biten". :-) Spår är jätteroligt.

Det skall bli mycket intressant och spännande.
Något helt nytt.
Bild kommer när vi har kommit litet längre med varandra och blivit varma i kläderna så att säga.
Vi känner ju inte varandra så väl ännu.

Det är dessutom sambons hund och inte min.
Men jag kommer ju att ta hand om den när han inte är hemma och när jag vill låna den.
Jag får naturligtvis låna den när han inte behöver (eller vill ha den) den själv.

Jag kallar mina för "den" ibland. Med en massa kärlek. "Åh titta, den har glömt tungan ute!"
Ja, det kan jag med göra ;) Men "Jag får låna DEN när han inte behöver DEN eller vill ha DEN" låter inte så kärleksfullt i mina öron iallafall! Men det är väl upp till var o en att kalla sin hund för vad den vill. Det var skrivet lite med glimten i ögat, därav min ;)-smiley.

Ja, det kan jag med göra ;) Men "Jag får låna DEN när han inte behöver DEN eller vill ha DEN" låter inte så kärleksfullt i mina öron iallafall! Men det är väl upp till var o en att kalla sin hund för vad den vill. Det var skrivet lite med glimten i ögat, därav min ;)-smiley.
Där jag kommer ifrån är det mer regel än undantag att kalla djuret för den. Det har absolut noll och inget att göra med hur mycket man gillar djuret.

Det kan ju även vara så enkelt att I_U använder sig av "den" för att vara lite hemlig av sig. Hon har ju inte sagt stam eller uppfödare och inte heller visat några bilder än, så den är nog ett mycket medvetet ordval. ;)

Det kan ju även vara så enkelt att I_U använder sig av "den" för att vara lite hemlig av sig. Hon har ju inte sagt stam eller uppfödare och inte heller visat några bilder än, så den är nog ett mycket medvetet ordval. ;)
Lite så jag menar. Inte ens det kan hon avslöja, om det är en hon eller en han ;)

Men kärleken märks väl i att Inte_ung berättar för oss! Att hon är så full av hund att hon bara måste posta?

Grattis till nya familjemedlemen. Och inget slår en bra schäfer (Jag blev ju hastigt och lustigt med min prinsessa och hon är en riktig skrut egentligen - men i hjärtat är hon mitt ljus)

Grattis!

Jag är inte förvånad över att I_U skaffat hund då hon gillar väluppfostrade hundar. Men ogillar skarpt ouppfostrade sådana vars ägare tar sig friheter och kommer med undanflykter för hundens och sitt beteende.

Liknande trådar

Hundträning Hej jag har fått ta även en schäfer på 2 år som är oplacerad pga av föra ägaren hade misshandlat henne, Hon är osäker men tillgiven...
Svar
1
· Visningar
326
Senast: Springer
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 037
Senast: Milosari
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 183
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 785
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar