Det blev en schäfer

Det finns en anledning till att vi som jobbar med hundar, uppriktigt pratar om dem som våra "kollegor" :love:.
Jo jag börjar att förstå det nu.
Hunden tar också egna initiativ till gemensam lek med mig.
Det är också nytt.
F.ö. så kan man leka med katterna också.
Vilket katterna tycker är toppen.
Det är så att heltäckningsmattan krullar sig när de leker tafatt.
Kul lek för katt: Hoppa upp på Hund och sedan springa som attans därifrån.

Senaste observationen att förundras över.
Glad hund snurrar åt höger.
Tänkande hund snurrar åt vänster.
Söka går liksom i större och större cirklar åt vänster som en spiral.

Litet uppdatering:
Ju mer vi umgås Hunden och jag ju mer annorlunda jämfört med de andra djuren upptäcker jag att den är.
Att den själv håller reda på vad som skall göras är en helt ny upplevelse.
Den håller t.ex. reda på vilka tider som vi skall gå ut och mata hästarna.
Sedan så ser den på mig precis vilket moment vi är i och går och lägger sig fint utanför staketet och tittar på medan jag arbetar.
Jag behöver inte längre säga vad som skall göras.
Den förstår också namn på platser så jag kan säga "Gå till Huset!" och så gör den det.
Jag är fortfarande förvånad varje dag.
Många hundar får ett ganska stort ordförråd, tror de kan lära sig skilja på ca 200 ord?

Många hundar får ett ganska stort ordförråd, tror de kan lära sig skilja på ca 200 ord?
Ja det verkar inte vara några som helst problem.
Vi pratar med hunden om vad som skall hända eller göras och det verkar då fastna utan vidare.
Hör allt gör den också.

Sånt lär sig de flesta av bara farten. Går man in för det kommer man upp i drygt 1000 ord, bra att träna in för servicehundar av olika slag. Ta av strumpor, hämta tofflor/tidning/vadsom. Tänd i taket, öppna dörren åt besökande osv i all oändlighet.

Vi som haft hund länge/haft flera hundar reflekterar nog inte över det annat än om det inte fungerar.

Liknande trådar

Hundträning Hej jag har fått ta även en schäfer på 2 år som är oplacerad pga av föra ägaren hade misshandlat henne, Hon är osäker men tillgiven...
Svar
1
· Visningar
326
Senast: Springer
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 037
Senast: Milosari
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 183
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 785
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar