Lite lustigt...i facebookgruppen "Schäfer" frågade någon om medlemmarnas hundar hade andra raskompisar och det dök upp lite staffar bla![]()
Framgick det om de var av samma kön?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lite lustigt...i facebookgruppen "Schäfer" frågade någon om medlemmarnas hundar hade andra raskompisar och det dök upp lite staffar bla![]()
Ja iaf i ett av paren var det de. Och jämngamla.Framgick det om de var av samma kön?![]()
Din fråga såg jag ocksåHa ha - det är nog min fråga
Jag vet att jag sett bilder på det forumet där det varit både schäfer och staffe med, så jag tänkte att någon borde svara
/Lizzie
Din fråga såg jag också. Men så frågade en tjej vilka lekkamrater medlemarnas hundar hade och i den tråden dök allt möjligt upp. Bla staffar
![]()
Staffar tycker jag brukar vara riktigt trevliga kamrater till andra hundar men de leker ju på ett speciellt (hårt och buffligt) sätt.. När det kommer till amstaff vet jag tyvärr flera fall där de kastat sig ut ur bilar eller kastat sig sig på hundar totalt oprovocerat (den andra hunden har inte ens sett dem), och till och med dödat sina offer.Har faktiskt aldrig träffar en straff eller amstaff som är otrevlig.
Aldrig sett någon starta bråk , de är mycket trevliga tycker jag däremot så bangar de inte om någon börjar bråka med dom.
Ja men schäfrar leker ju riktigt våldsamt de medStaffar tycker jag brukar vara riktigt trevliga kamrater till andra hundar men de leker ju på ett speciellt (hårt och buffligt) sätt.. När det kommer till amstaff vet jag tyvärr flera fall där de kastat sig ut ur bilar eller kastat sig sig på hundar totalt oprovocerat (den andra hunden har inte ens sett dem), och till och med dödat sina offer.Bl.a. blev min egen hund svårt tilltygad av en amstaff som kom från ingenstans.
Din fråga såg jag också. Men så frågade en tjej vilka lekkamrater medlemarnas hundar hade och i den tråden dök allt möjligt upp. Bla staffar
![]()
Det blev ingen staffetik som omplacerades hos oss. Vi har bestämt oss för att koncentrera oss på en vovve och vi har kontakt med en uppfödare.
En schäfertik är parad och går allt som det ska har vi en schäferbebis till sommaren
/Lizzie