Med "skiten" hoppas jag att du menar "men du är ju sjuk" som är ett personangrepp.
Det andra tycker jag är intressant information när det kommer till rasdiskussionen eftersom
@Tonto till och med kan backa upp det med skärmdumpar.
Det är alltid intressant när en person inom en ras som diskuteras går från "jag lämnar nog rasen" till att själv syssla med avel (dessutom på den omnämnda "problem"-hunden) och då
enligt vad det ser ut som på forumet "ändra" åsikt. Notera att detta är hur det ser ut, för utomstående.
Det första som skrevs om hunden kan mycket väl ha varit total hyperbole och bara massa överdrifter (likaväl som det
kan vara underdrifter). Det fanns kanske några småproblem som sedan gick upp i rök men just då kändes allt skit, speciellt med rasens rykte (för det ryktet är bannemig riktigt uselt).
På forumet ser då detta ut som "min hund är ju helt kokobäng och sjuk och blä!". När allt sedan stabiliserats, man kommer fram till att man visst har en (i sina ögon) bra individ för avel så blir de där småsakerna bara petitesser. Då
framstår det på forumet som att man slätar över och hittar på ursäkter. Vi människor har en tendens att överdriva åt alla håll på internet.
@isafore Tror inte Tonto menar att det skulle finnas "bildbevis" på fulheten utan citerar bara vad du enligt skärmpdumparna själv skrivit. Jag ser ju hur du enligt ett inlägg där har skrivit "Min hund är ful i pälsen, från huvudet till korset". Det är dina egna ord som uppenbarligen var grava överdrifter då?