Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Övr. Hund Vi har en sex månader gammal hane av sällskapsras som vi trivs oerhört bra med, han är lätt att ha att göra med och ha med sig överallt...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 841
Senast: HeddaVovven
·
Hundhälsa Jag har en 5 mån ga blandras valp (mkt liten) som är överlag rätt ointresserad av mat. Först när hon kom hem till oss från uppfödaren...
Svar
6
· Visningar
726
Senast: russinbulle
·
Hundträning Finns säkert flera liknande trådar men när är jag lite lat. Jag har två kelpiehanar 5 och 2,5 år gamla. Nu har den yngre (Helix) allt...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 322
Senast: Monstermom
·
Hundhälsa Har två hundar som började behandlas mot noskvalster dagen innan julafton eftersom båda hundarna då snorklade och vår tax betedde sig...
Svar
0
· Visningar
344
Senast: Lime
·
Övr. Hund ... för att få tag i rätt hund? Det här med att köpa en unghund i lagom ålder för att sätta i arbete, men inte vilja ha en tränad. Då...
2
Svar
38
· Visningar
2 046
Senast: Hyacinth
·
Hundhälsa Vi har 3 hundar varav en tik som blev kastrerad i våras och en hanhund som är 14 månader. Tiken är väldigt fixerad vid att tvätta hans...
Svar
0
· Visningar
469
Senast: Suspiria
·
Övr. Hund Ett rådjur blev påkört på vägen intill vårt hus. En jägare kontaktades för eftersöket. Men - han hade ingen hund med. Jag pratade snabbt...
2
Svar
25
· Visningar
3 073
Senast: Pudlan
·
Hundhälsa Hundfröken på 8 månader har sedan hon kom till oss uppvisat känslighet inför fodret. Hon gick på valpfodret hon fick vid uppfödare men...
Svar
8
· Visningar
1 216
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Valpen växer och fick idag nytt koppel och halsband. Jag noterade då att de flesta koppel har en ring på handtaget. Vad är den till för...
Svar
12
· Visningar
6 041
Senast: Blueberry
·
Hundhälsa I ren frustration började jag klippa klorna på sambons hund och nog för att ja visste att hundstackarn har mycket att önska när de...
Svar
15
· Visningar
2 869
Senast: Alexandra_W
·
Hundhälsa Hittade en knöl på min amstaff hane som är 10 månader. Någon sa att de kunde röra sig om en juvertumör!!! Har läst om dessa tumörer hela...
Svar
3
· Visningar
442
Senast: Sporthorse
·
Övr. Hund Ja som rubriken. Min hund viftar ofta på svansen när jag gör något som skapar obehag, t.ex. klipper klorna, reder ut/klipper tovor. Han...
Svar
11
· Visningar
1 512
Senast: Lampan
·
Hundhälsa Hej Buke! Ivan luktar stinkapa och helvete ur munnen, och efter att ha rådfrågat veterinär om det (på My Dog) som påpekade att det kan...
Svar
19
· Visningar
7 548
Senast: Fisherling
·
Övr. Hund Finns det någon här som har koll på kostnader och regler för att ta hund till UK dit och tillbaka? Jag studerar Etologi i Skottland och...
Svar
13
· Visningar
2 991
Senast: Migo
·
Övr. Hund Känner att jag behöver få skriva av mig lite... Jag har i dagsläget två hundar, en valp/unghund på 9 månader och en vuxen på 7,5 år...
Svar
12
· Visningar
1 465
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Håller på och prövar mig fram genom foderdjungeln och behöver tips på vad som är värt att testa. Idag äter hon brit care duck & rice...
2
Svar
24
· Visningar
4 847
Senast: Monifa
·
Hundavel & Ras Jag avlivade min jack russel för snart ett år sedan, ska inte ha en russel igen oavsett hur trevliga dom kan vara, rasen är för svår för...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
10 703
Senast: Hyacinth
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har ägt 2 katter i 2-3 år, den ena var tyvärr tvungen att somna in för ca 2 veckor sen. Nu vill jag o sambon skaffa en...
Svar
6
· Visningar
641
Senast: nystrom96
·
Hundavel & Ras Vad tittar ni på inför valpköp avseende mentalitet och arbetsegenskaper. Vad bedömer ni som viktigt? Är MH viktigt och isåfall vad på...
2
Svar
29
· Visningar
2 504
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hundhälsa Min hund opererades i måndags. Man tog bort två ytliga knölar, en på bog/hals och en på buken. Såren är sydda med tre stygn var och...
Svar
2
· Visningar
622
Senast: Kivina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka