Jag avlivade min jack russel för snart ett år sedan, ska inte ha en russel igen oavsett hur trevliga dom kan vara, rasen är för svår för mig. Jag hade inte tänkt skaffa hund alls igen men sambon har "hundabstinens". Han vill hemskt gärna ha en golden, tyvärr tycker jag att dom är både för stora och för håriga så en golden kommer inte in i vår familj! Men svärföräldrarna har en spansk vattenhund/perro som jag tycker är väldigt trevlig! Inte allt för stor och fäller i princip inte alls! Dessutom väldigt trevlig. Finns det någon här som har erfarenhet av perro? Är det en trevlig ras? Är den normalt sett lättare än russel? Russeln upplevde jag väldigt hård i psyket, stressad och krävde enormt mycket aktivering! Vet flera russlar som vart väldigt svåra men har inte träffat nån annan perro än svärföräldrarnas
Vi ska ha barn vilken vecka som helst, hur funkar perro med barn?
"Munken" hade/har portugisisk (inte spansk läste slarvigt) vattenhund förutom Cane Corso... och de har barn, så om du har någon kontakt alls med honom längre, fråga! Jag tycker det verkar vara en underbar ras.