Råd om perro

Jag avlivade min jack russel för snart ett år sedan, ska inte ha en russel igen oavsett hur trevliga dom kan vara, rasen är för svår för mig. Jag hade inte tänkt skaffa hund alls igen men sambon har "hundabstinens". Han vill hemskt gärna ha en golden, tyvärr tycker jag att dom är både för stora och för håriga så en golden kommer inte in i vår familj! Men svärföräldrarna har en spansk vattenhund/perro som jag tycker är väldigt trevlig! Inte allt för stor och fäller i princip inte alls! Dessutom väldigt trevlig. Finns det någon här som har erfarenhet av perro? Är det en trevlig ras? Är den normalt sett lättare än russel? Russeln upplevde jag väldigt hård i psyket, stressad och krävde enormt mycket aktivering! Vet flera russlar som vart väldigt svåra men har inte träffat nån annan perro än svärföräldrarnas :)
Vi ska ha barn vilken vecka som helst, hur funkar perro med barn?

"Munken" hade/har portugisisk (inte spansk läste slarvigt) vattenhund förutom Cane Corso... och de har barn, så om du har någon kontakt alls med honom längre, fråga! Jag tycker det verkar vara en underbar ras.

"Munken" hade/har vattenhund förutom Cane Corso... och de har barn, så om du har någon kontakt alls med honom längre, fråga! Jag tycker det verkar vara en underbar ras.

Hmm känner inte igen smeknamnet, nån hästmänniska från våra trakter?

Hmm känner inte igen smeknamnet, nån hästmänniska från våra trakter?

En i handikappgänget, satt i rullstol var en i tävlingsgänget när ÖFK var en av Sveriges snackisar inom handikapptävlingar, KM, DM, SM, NM, EM, VM och OS (OS-guld, det var ju Berra och OS kom inte Munken till). Men då kanske du var för ung. Munksten... om det säger något mer :) Han hade även världens underbarast långhåriga schäfer.... Lizzie.

En i handikappgänget, satt i rullstol var en i tävlingsgänget när ÖFK var en av Sveriges snackisar inom handikapptävlingar, KM, DM, SM, NM, EM, VM och OS (OS-guld, det var ju Berra och OS kom inte Munken till). Men då kanske du var för ung. Munksten... om det säger något mer :)

Hmm ja berra minns jag men munken kan jag nog vara för ung för :)

En sällskapshund som man kan träna lite lydnad/bruks/viltspår med men mer på hobbynivå! Svärisarnas hund skulle älska att få träna men funkar bra som sällskapshund :) om du förstår vad jag menar?!

En mellanpudel, dvärgschnauzer eller ren grupp 9, typ shi-tzu? Grupp 9 har många trevliga hundar, är de pälsiga kan man ju kortklippa.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 785
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Hej! Tänkte att det skulle vara kul och höra vad ni tyckte vilka raser som skulle passa mig. Jag är 21år och haft hund sen jag var...
Svar
5
· Visningar
1 430
Senast: Åsa A
·
Övr. Hund Tänkte att det kunde vara intressant att se hur stor variansen i raser är här inne på Buke genom att varje medlem får lista 1) vilken...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 791
Senast: Sebastian
·
R
Hundavel & Ras Nu har jag slitit mitt hår länge nog över att försöka navigera djungeln av raser och uppfödare, utan att komma någon vart. Så med risk...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
13 321

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Härnösand

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat