R
Raderad medlem 120709
Det är väldigt många som får konstiga svar på sina annonser, allt ifrån fel raser, byten, skambud mm. Min senaste annons valde jag att helt enkelt ignorera, blockera och strunta i allt som var irrelevant. Om du får erbjudanden från hela landet så behöver du snäva av var du lägger annonsen, har du kollat med hundstall? De är ju intresserade av att hunden ska komma till rätt hem och även om det är en blandras kanske det är exakt vad du söker, för jag har för mig att t ex agility är öppet även för blandningar?
Jag la in annonsen specifikt för länet jag bor i, bevisligen hjälpte det inte för de som hade hundar att omplacera kollade tydligen på alla 'sökes'-annonser i landet och mailade ändå på ren chansning...
Och självklart struntade jag i de svar som inte var relevanta, men det gör inte att det känns mindre frustrerande att få dem.
Hundstall finns det knappt några här, och de som finns tar i stort sett bara emot hundar som är polisärenden. Iom det brukar de också kräva att man ska ha haft hund förut, eftersom det ofta är hundar som inte har haft det bra och kan ha en del problem som behöver redas ut. Då känns det inte som att jag har så mycket att komma med.