Genom eld och vatten...

Jag kan nästan till 100% säga att är den brun/röd med blåa ögon så tycker inte jag att den har så mycket att komma med i fårhagen. Av nån anledning föds det väldigt få "färgglada" hundar i de bästa linjerna. ;) Men tack för erbjudandet!
Mamma är röd,pappa tricolor

Vi har plats för 4+ valpavdelningen i källarvåningen för lånetikar. Mamma Mu + Skägget + Calibra + hund till sambon= fyra...fullt! :D
(Criga åker snart)
Fyra är ju ingenting, märks inte av att de finns ens! :eek:

(Filmade Frodo som ligger bakom min rygg nu, för att demonstrera hur mina hundar beter sig inne när jag har signalerat att det är dags att vila)

Såna kan man ju typ trava på varandra i soffan, så kan man ha minst tolv! :D

Fyra är ju ingenting, märks inte av att de finns ens! :eek:

(Filmade Frodo som ligger bakom min rygg nu, för att demonstrera hur mina hundar beter sig inne när jag har signalerat att det är dags att vila)

Såna kan man ju typ trava på varandra i soffan, så kan man ha minst tolv! :D
Inne är de en picknick!
Men när de ska tränas... Det är ju inte som att man spårar och kör skydd och lydnad med två samtidigt. Vi behöver sova och jobba ibland också :meh:

Frågade henne över fb, FCI reg och det är tydligen en bland avel även om mamma har vall test? pappa har tydligen höga tävlingsmeriter i vallning om jag fattade rätt så är han typ " SM" meriterad

Frågade henne över fb, FCI reg och det är tydligen en bland avel även om mamma har vall test? pappa har tydligen höga tävlingsmeriter i vallning om jag fattade rätt så är han typ " SM" meriterad
Ja, det är så det brukar se ut i Europa. Tyvärr mer och mer här också, tikar som knappt kan hanka sig igenom enkla test paras med "duktiga" hanhundar och ut kommer det nån slags mellanmjölkshundar som passar bruksfolk men ytterst sällan håller för jobb på djur. Jag har för dålig koll på hur kvalitén ser ut på mästerskapen i landet, men tror inte ens att de har lag till Continental?

Sju :nailbiting: Tycker det räcker med en ibland :angel:
Toka har du kvar va? Vad har ni mer för något?
Haha ja det är helt otroligt vad hundar man kan samla på sig!
Ja fina Toka finns kvar. Hon blir sju i år. Min andra hund Freddie förlorade jag ju förra året men förhoppningsvis blir det ny valp i år. Sen har min sambo fem (!) hundar. Fyra tyska jaktterriers varav två är gamla (10 och 11 år tror jag) och två unga. Sen har han en jämthund också.
Det är lite meck med så många hundar som också är skarpa med mycket humör. Det går inte att rasta dem hur som helst och man får hela tiden ha en tumme i ögat på dem. Tur de är små (tänker på tyskarna nu)!

Haha ja det är helt otroligt vad hundar man kan samla på sig!
Ja fina Toka finns kvar. Hon blir sju i år. Min andra hund Freddie förlorade jag ju förra året men förhoppningsvis blir det ny valp i år. Sen har min sambo fem (!) hundar. Fyra tyska jaktterriers varav två är gamla (10 och 11 år tror jag) och två unga. Sen har han en jämthund också.
Det är lite meck med så många hundar som också är skarpa med mycket humör. Det går inte att rasta dem hur som helst och man får hela tiden ha en tumme i ögat på dem. Tur de är små (tänker på tyskarna nu)!
Åh herregud :D förstår det höga säkerhetstänket! Men tur det inte är 5 jämtar storleksmässigt, det går ju iaf 4 tyskar på en jämte ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 165
Senast: Hermelin
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 020
Senast: Liran
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 431
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar