Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Gnägg Jag får ont i magen varje gång jag tänker på detta. Det är så att jag funderar på hur jag ska göra med min häst i framtiden om han...
Svar
2
· Visningar
808
Senast: Kiwin
·
Hästmänniskan Har en längre tid försökt sälja min ponny. Han är, i mina ögon ett kap. Han har många bra egenskaper och en otroligt kapacitet. Det som...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 510
Senast: ponilover
·
Gnägg Några fler här inne som känner igen sig, som är hästägare men tillfälligt står utan häst, och genomsyras av känslan av att inte vara...
Svar
1
· Visningar
806
Senast: Tingeling
·
K
Hästmänniskan Allvarligt talat, för nästan 100 000 kr (!!) kan man få en sk. "distansutbildning" där man får lära sig "allt" om hästar för att bli...
2
Svar
28
· Visningar
3 684
Senast: sthu
·
Anläggning Jag strör med spån i uteboxarna men nu när det är så fuktigt så blir det genomblött i boxarna. Kan ni rekommendera något annat strö som...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 669
Hästmänniskan Sitter och funderar på vad jag ska lägga upp för plan inom hästlivet för kommande år. Vad jag ska ha för mål och delmål både för mig som...
Svar
7
· Visningar
1 150
Senast: ponilover
·
Hästmänniskan Hej! Jag undrar var sjutton man hittar en man som gillar att rida?! På ridskolan jag rider på är det ju bara kvinnor som rider. På...
Svar
7
· Visningar
1 452
Senast: Yra42
·
T
Hästmänniskan Har ni några smarta tips för stallet, förvaring, uppbindning osv osv.? Håller ju som sagt på att renovera mitt stall lite och försöker...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
51 373
Hästmänniskan Har kollat på en häst (unghäst) som väver, verkar inte vara mycket men i samband med fodring och liknande. Skulle ni kunna tänka er...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
11 180
Senast: Messy
·
Ekonomi & Juridik Jättekorkad fråga men om man använt hela veterinärvårdsförsäkringen, får man ut livförsäkringen om hästen trots all vård inte klarar...
Svar
3
· Visningar
963
Senast: Zqathan
·
Hästmänniskan Jag tittar dagligen på hästannonser för skojs skull och har börjat tänka på formuleringen att hästen/ponnyn endast säljs till...
Svar
18
· Visningar
2 585
Senast: Miss Sixty
·
Hästmänniskan Det sitter liksom i ryggmärgen på mig att ju mer en häst vistas ute, ju bättre. Men här i blåsiga Skåne, tycker mina hästar inte...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
14 377
Senast: Buck
·
N
Hästmänniskan Behöver hjälp att övertala mina föräldrar att köpa en häst åt mig :devil: Men dom säger bara att det är för dyrt, jag vet att det är...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
23 548
Senast: morgaine
·
Ekonomi & Juridik Hej, undrar lite hur mycket en hästförsäkring kostar per månad. Ni får gärna berätta om vilken ras, livförsäkringen och vet försäkringen. :)
Svar
1
· Visningar
1 482
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Kanske låter det självklart för de flesta, men för mig känns det som en mardröm. Jag är inbiten skiftjobbare och har så varit sedan jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 836
Ekonomi & Juridik När jag skulle ta in mina hästar vid middagen får jag se två jägare med hund i min hage. Det såg ut som om de hade för avsikt att...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 859
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Jag är nu mitt uppe i en diskussion med försäkringsbolaget och det har kommit fram att veterinären har sagt en sak till mig som...
2
Svar
24
· Visningar
3 719
Senast: Grazing
·
Anläggning Ni som har riktigt små hagar till era hästar, hur stora har ni på ett ungefär? Vad är anledningen till att ni har små hagar? Hur gör ni...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
10 288
Senast: Dialhard
·
Gnägg Ser ni serien? Vad tycker ni än så länge?
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 482
Senast: LindgrenV
·
Ekonomi & Juridik Hej, Jag vet inte om tråden ligger rätt men chansar här. Jag har ett företag och skulle gärna vilja ha mina hästar på mitt företag...
Svar
6
· Visningar
2 181
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp