Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Har hört att det skall finnas någon form av GPS där man kan knappa in om man kör i företaget eller privat för att slippa handskrivna...
Svar
1
· Visningar
976
Ekonomi & Juridik Ja, hur ska detta skötas. Det handlar ju inte direkt om en byggnad, utan schakt och material. Någon som vet?
Svar
3
· Visningar
3 707
Senast: Hjartagna
·
Anläggning Jag är nyfiken på er som har höfoderautomater i boxarna - hur funkar dessa? Har ni köpt färdiga eller har ni byggt egna? I ett...
Svar
0
· Visningar
827
Senast: LilaTiger
·
Ekonomi & Juridik En bekant har sålt sin häst. Tre månaders provtid åt bägge håll. Efter en vecka ringer stallägaren i hästens nya stall upp säljaren...
2
Svar
20
· Visningar
3 402
Senast: Lobelia
·
Anläggning Vi planerar köpa två hästar framöver och funderar lite kring det här med stall. Vi funderar på lösdrift för dem, men oavsett måste man...
Svar
11
· Visningar
4 665
Senast: Trollfia
·
Ekonomi & Juridik Funderar på vad ett fyra årigt hispano arab sto kan vara värd? Som är mycket mark arbetad, sutten på och skrittad i paddock ett par...
Svar
4
· Visningar
2 115
Senast: Niela
·
Hästmänniskan Hej:) Jag är 14 år och älskar hästar. Jag har ridit i 10 år på ridskola och är nu i en av dom svåraste grupperna. Jag har haft...
Svar
16
· Visningar
2 796
Senast: svea
·
Gnägg Fjärilarna pirrar i magen och jag känner mig som ett litet barn i väntan på julafton, därför känner jag att jag måste dela med mig av...
Svar
9
· Visningar
1 543
Senast: LindgrenV
·
Ekonomi & Juridik Vilket försäkringsbolag väljer man? Den nya hästen, 5 år gammal, är oförsäkrad och jag vill alltså teckna en helt ny försäkring. Det är...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 188
Senast: Lobelia
·
Gnägg Alla hästrelaterade höst-och vintertips är välkomna! :D inget är för stort eller för litet! :)
2
Svar
30
· Visningar
4 087
Hästmänniskan Jag fick höra av en vän igår att det är vanligt att ryttare ofta har ett större mellanrum mellan lillfingret och ringfingret än vanligt...
2
Svar
20
· Visningar
2 935
Anläggning Vad har ni med inackorderingsstall för material i era vinterhagar? Jag står inhyrd i ett större stall där man har elband till alla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 761
Anläggning Hej, Vi håller på och bygger nytt ridhus m 20x60 paddock. Frågan nu är om man måste ta till lite extra bredd, så att det får plats...
Svar
4
· Visningar
1 358
Senast: mackan
·
Gnägg http://barnmice.com/video/video/show?id=1773158%3AVideo%3A685206 Min gissning är att det är flockledaren. Vad tror ni?
Svar
8
· Visningar
1 438
Senast: skuggi
·
  • Låst
Ekonomi & Juridik http://hd.se/skane/2013/11/28/hasthandlare-haktad-for-grovt/ ÄNTLIGEN!!! Som jag väntat på att denna människa ska sluta komma undan...
Svar
4
· Visningar
5 721
Anläggning Jag har precis fått hem mina 2 Thermobar och skall nu ställa ut dem i hagen. Har tänkt att skydda dem på något sätt, bygga typ en låda...
2
Svar
27
· Visningar
6 384
Senast: Snowball
·
Hästmänniskan Jag vill flytta till en mindre ort, gärna runt skaraborg. Problemet är att jag är såpass lågavlönad att jag inte kan spara ihop lite...
Svar
9
· Visningar
1 443
Ekonomi & Juridik Vet någon om man får dra av hela momsen vid köp av b kortslastbil? Tänkte dra den i företaget som dock inte är ett hästföretag utan ett...
Svar
6
· Visningar
1 894
Senast: devere
·
Ekonomi & Juridik Mailade en veterinär klinik i min närhet då min "egna" veterinär inte kunde bestämd vecka för chippning och vaccinering utav årets föl...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 804
Senast: Highcat
·
Ekonomi & Juridik Vet att det funnits liknande trådar förr, men har sökt och inte hittat någon. Ska sälja en häst nu, något jag aldrig gjort förr så jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 824
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp