Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan För snart två år sen fick vi sälja våra två hästar pga av flera olyckliga omständigheter. Vi är en familj som bor på landet och har eget...
2
Svar
37
· Visningar
4 066
Senast: lenaloo
·
Hästmänniskan Lägger den under hästmänniska då det är stall jag är mest intresserad av. Jag bor strax utanför Stockholm med sambo och bebis. Vi...
Svar
12
· Visningar
1 632
Senast: annan1
·
Anläggning Hur ser era vinterhagar ut? Går och funderar på att ställa iordning en hage med mycket berg i till unghästarna men är väldigt...
Svar
1
· Visningar
777
Senast: fridaxi
·
Ekonomi & Juridik Ska köpa min första häst. Valack, 170 cm, 11 år, 170 cm tävlad 1 m hoppning och medelsvår c dressyr med godkänt resultat. Priset är 90...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
9 289
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Har en bekants bekant som tröttnat på hästeriet. Hon har nu en häst som min kompis tar hand om för det mesta. Det funderas väl på...
Svar
5
· Visningar
1 099
Senast: lovehorses
·
Hästmänniskan Hur rider ni och hur håller era hästar? Återkommer till en annons med en till synes trevlig häst, men hästen är ganska gammal. Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
2 835
Senast: busigdemon
·
Hästmänniskan Jag behöver ha akut hjälp med att välja en stallplats till mina hästar. Det är akut eftesom vinter strax är här vilket gör det svårt att...
Svar
12
· Visningar
1 700
Senast: linetta
·
Hästmänniskan Jag har haft foderhäst i en vecka nu. Hästen är av en modell jag verkligen gillar, precis sådan jag skulle köpt om jag haft råd. Kan stå...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 369
Senast: kvandi
·
Hästmänniskan Hej nu måste jag ta upp en jättedum fråga jag kom och tänka på! Får man tävla ponny utan härstamming/stamtavla som är okänd? har aldrig...
Svar
6
· Visningar
1 247
Anläggning blÄr inte (åtm inte i nuläget) intresserad av div pellets, har torv och är supernöjd förutom just att balarna och till viss del det i...
2
Svar
39
· Visningar
4 850
Senast: Nemo
·
Anläggning Bor i Jämtland och ska till att bygga stall. Velar nu om jag ska välja isolerat eller oisolerat! Hästarna kommer mest att gå på...
Svar
1
· Visningar
1 100
Senast: lwt03001
·
Hästmänniskan Kanske en lite kryptisk rubrik men det är så att min häst börjar bli lite till åren och börjar få allt mer problem med sina ben så jag...
2
Svar
25
· Visningar
3 345
Senast: svea
·
Hästmänniskan Vill lägga denna tråd under alla prefix egentligen men det här får fungera. Jag har hamnat i en jäkligt knivig sits. I september sålde...
Svar
18
· Visningar
2 924
Senast: cikoria
·
Hästmänniskan Hej! Jag behöver lite råd,förslag och även skriva av mig lite. så den som orkar läsa allt är guld värd :bow: På skolan har vi så...
2
Svar
30
· Visningar
3 283
Senast: Gotthard
·
Ekonomi & Juridik Fick fakturan idag från hästtransportören som körde hem våran häst, och den är betydligt högre än priset han sa över telefonen när jag...
Svar
10
· Visningar
2 872
Hästmänniskan Jag har precis fattat ett svårt beslut att sälja min älskling som jag ägt i mer än 10 år. Tittade precis på annonsen på nätet och då...
Svar
14
· Visningar
2 946
Ekonomi & Juridik Min medryttare kommer att på obestämd till ta min häst på foder (Det kan handla om allt från en månad till ett halvår ca) och vi tänker...
Svar
4
· Visningar
953
Senast: Ponsse
·
Anläggning Efter en guidad tur på ett ställe som har en jättefin anläggning med Active Stable så dyker en massa funderingar upp i skallen. Det...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
18 356
Hästmänniskan Har suttit och läst lite på olika hästforum och sitter och lurar på varför blir alla lurade vid hästköp? Hur svårt kan det vara att köpa...
2
Svar
29
· Visningar
4 313
Hästmänniskan Jag har B-kort Bilen får dra 1350kg Hästsläpets totalvikt är 1360kg Jag tog hjälp av Släpvagnskalkylatorn och den säger att jag får...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
15 232
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fjordingtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Ramla av varje uteritt?!

Omröstningar

Tillbaka
Upp