Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Totalvikt, kg: 1750Edit: ser nu att det troligen är en utelämnad info som ställer till det. Bilen får dra 1350kg
Hästsläpets totalvikt är 1360kg skriver TS. B-kortet ligger säker högre än 1350 kg.
Hur ska ngn på hela jorden sätta sig in utifrån de generella direktiv som transportstyrelsen anger , i kombo med luddiga och motsägande påståenden - minst sagt -som här ?
Dina svar lär inte få ngn att fatta öht . Väldigt förvirrande.
Jag menar att slamkryparen fortfarande är slamkrypare.
Men enligt kalkylatorn är det inte tillåtet att använda den regeln längre, jag får upp att släpet inte är tillåtet för bilen. Trots att den är det.
Det är ju inte så enkelt som att det bara är bruttovikten (som många tro) utan totalvikten får inte överstiga vad man får dra, när man har b-kort. Det går allt alltså inte att koppa på ett släp som har totalvikt 1360 kg om man på b-kort enligt regbeviset får dra 1350 kg, för det är totalvikten som räknas när du har b-kort.
Men då stämmer det. Du får dra släpet men måste hålla reda på lasten. Det är den omtalade slamkryparen som gör att bruttovikten spelar in även för b-kortet.
Och använder man kalkylatorn så får man den informationen solklar och behöver inte snärja in sig i slamkrypartänk. Du har verkligen lyckas sätta myror i knoppen på många i den här tråden
Och hade du bara lagt in den här infon direkt (jag bad om det i inlägg #21) så hade tråden inte behövt bli sju sidor lång
Det är ju precis det man inte får. Jag får ju NEJ trots att ekipaget är tillåtet. Det innebär att det finns minst en bugg i kalkylatorn.