Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I ditt exempel blir det precis som förut och kör du den i kalkylatorn kommer du få upp att maxlasten just blir lägre än på pappret tillåtna. Både ts har fått det och jag fick det i mitt ex som jag nämnde i ett tidigare inlägg och jag vet fler.
Känns som att det görs krångligare än det är. :-)
Varför undviker du min fråga? Varför har du rätt och inte transportstyrelsen?
Korrekt svar för ovanstående, är att jag med B-kort får koppla släpet, men dra bort 195 kg från lastvikten på släpet.
Det släpet du nämnde just nu skrev du ju att du hade fått att du fick koppla men med avdrag på 195kg på lasten? Det är ju helt korrekt.
Därför att det är totalvikt som gäller för B-kort. Jag misstänker att det i TS fall föreligger någon annan förutsättning som vi inte känner här, möjligen att 1350 är bilens begränsning och att b-kortets ligger högre. Det är därför jag frågat TS efter alla raderna.
Jag vet med 110 % säkerhet att kalkylatorn har fel i fallet med vår bil, som på b-kort får dra strax under 2 ton, på B96 får dra strax över 2 ton och bilens begränsning är 1000 kg. Där får jag förbjuden kombination på släp med totalvikt 1195 kg, tjänstevikt 580 kg.
Edit: ser nu att det troligen är en utelämnad info som ställer till det. Bilen får dra 1350kg
Hästsläpets totalvikt är 1360kg skriver TS. B-kortet ligger säker högre än 1350 kg.
Ska erkänna att jag inte gått in och gjort denna test på kalkylatorn, d v s om texten med lastbegräsning försvinner med BE, men det bör den ju helt klart göra.
Jag känner att det blir oerhört förvirrat av dina inlägg då det ändras hela tiden. Du skrev ju tom att du inte ens testat kalkylatorn vid något tillfälle. Har du testat alldeles nu då?
Hmm men vad har du för bil som skulle få dra 1800 på b- kort? Har jag aldrig hört talas om?