Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Finns det några dragbilar (ej av pickupmodell) som får dra 2700kg eller mer? Suv:ar får det väl bli då misstänker jag. Den enda jag...
Svar
16
· Visningar
4 703
Senast: lil-sis
·
Gnägg Någon som har tips på ställen med hästar utomlands? Gärna med turridning! Jobbar nu i Tyskland. Men vill gärna jobba med turister, eller...
Svar
0
· Visningar
779
Senast: Smurfoff
·
Gnägg Vad sa hon var felet med Baba som hon ägt tidigare? (Så mycket bättre 16/11)
Svar
2
· Visningar
1 499
Hästmänniskan Funderar lite kring böjprovsreaktioner på en unghäst. Är detta ovanligt? Borde en 6 åring vara så "oförbrukad" att det är omöjligt att...
2
Svar
23
· Visningar
3 699
Senast: mamman
·
Anläggning Vilket är billigast att bygga? Mest underrhållsfritt? Stallet ska hålla plusgrader hela vintern. Dvs bör vara isolerat. Om man...
Svar
17
· Visningar
8 054
Anläggning En unghäst hjälpte sig själv till det nylevererade hösilaget. Fem balar såg ut som Schweizerostar efter mindre än en minut (han hade fri...
2
Svar
25
· Visningar
4 217
Senast: Korven
·
Ekonomi & Juridik Jag jobbar inom djursjukvården och är lite lätt paranoid :cautious: Jag står nu inför nytt hästköp och vill att allt ska bli rätt...
2
Svar
29
· Visningar
3 412
Senast: kryddelydd
·
Anläggning Vi bygger en lösdrift och funderar på att installera en vattenkopp till hästarna. Finns det några bättre eller sämre? Den ska...
Svar
15
· Visningar
5 935
Senast: pulkaskurk
·
Svar
0
· Visningar
106
Senast: missy80
·
Gnägg Trots att det inte är aktuellt sitter jag dagligen och dräglar över hästannonser. Längtar så tills det är dax för mig att börja med...
Svar
14
· Visningar
1 662
Senast: millen
·
Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 563
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hur många chanser ger ni henom innan ni byter?
2
Svar
27
· Visningar
3 854
Senast: MM
·
Gnägg Jag har letat runt lite efter en liknande tråd men utan framgång, så jag startar en själv. Jag har blivit lite fast för fenomenet...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
11 569
Senast: Exit
·
Anläggning Jag har precis flyttat till ett nytt stall. Flyttade främst för att ridmöjligheterna är större i det nya stallet än mitt förra och att...
Svar
9
· Visningar
1 954
Senast: lil-sis
·
Gnägg Min kille har en stor personlighet. Han har bus i sig upp över öronen. Försöker alltid få till bus i hagen. Försöker se lite sur ut...
Svar
4
· Visningar
1 514
Senast: mooi
·
Hästmänniskan Jag skall till veterinären på tisdag med hästen för hältundersökning. Inget akut, för just nu är hästen inte halt, men han har varit...
Svar
6
· Visningar
7 786
Senast: tictac
·
Hästmänniskan Hej! Behöver hjälp att spåna lite. Vi håller på att bygga ett lösdriftstall och ska skaffa häst(ar) när det är klart. Här tänkt ha...
2
Svar
26
· Visningar
2 727
Senast: Manji
·
Ekonomi & Juridik Har tidigare år använt spån och sedan torv till mina hästar men i år har grannen massor av halm och jag tänkte gödselstacken skulle...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 393
Anläggning Vi håller på att smälla upp vårt vindskydd för lösdrift, hoppas hinna få det klart innan snön kommer. Det kommer ställas direkt på...
Svar
19
· Visningar
6 793
Senast: mimus
·
Hästmänniskan Trodde ju aldrig man skulle behöva hamna här :crazy: eller jo de visste man ju men de är så in i helvete svårt...ja min älskade bäbis...
2
Svar
30
· Visningar
3 164
Senast: n33Lu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp